معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور، نقش منطقه ویژه پارس را در مقاومت کشور مقابل تحریم‌های ظالمانه بی بدیل خواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بابک دین‌پرست، معاون امور هماهنگی اقتصادی وزارت کشور در جلسه هماهنگی امور اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که در پالایشگاه هشتم پارس جنوبی برگزار شد، با اشاره به جایگاه این منطقه در مقاومت کشور مقابل تحریم‌ها بیان کرد: وظیفه همه ما است که از نگهداشت تولید در این منطقه حمایت کنیم، زیرا این منطقه محور اصلی مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه اقتصادی است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی وزارت کشور ادامه داد: نفت به عنوان مهم‌ترین وزارتخانه اقتصادی و وزرات کشور به عنوان تامین کننده امنیت، دو وزارتخانه کلیدی کشور هستند که رابطه این دو در منطقه ویژه پارس با هماهنگی خوبی در جریان است.

دین پرست عنوان کرد: دو موضوع افزایش و نگهداشت تولید و حفظ اشتغال در پارس جنوبی باید در شرایط کنونی مورد توجه جدی قرار گیرد که در کنار این موضوع، از مقابله با بیماری کرونا نیز نباید غافل شد.


بیشتر بخوانید


او همچنین با اشاره به سند آمایش سرزمینی که در آستانه رونمایی است، گفت: با ارائه این سند موضوع نبود توازن و تعادل در توسعه منطقه‌ای استان بوشهر برطرف خواهد شد.

بوشهر نهمین استان کشور در زمینه اشتغال

معاون امور هماهنگی اقتصادی وزارت کشور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در استان بوشهر به کمتر از ۱۰ درصد در سال ۹۸ افزود: بوشهر نهمین استان کشور در زمینه اشتغال است و با توجه به ظرفیت این استان، این رتبه باید کاهش یابد.

دین‌پرست با تشکر از وزارت نفت برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل پیمانکاری در صنعت نفت خواهان آن شد که تغییری در وضعیت موجود اشتغال منطقه صورت نگیرد.

او توجه به بخش گردشگری و کشاورزی برای افزایش آمار اشتغال در استان بوشهر را ضروری دانست و گفت: نباید برآورده شدن تمامی انتظارات در استان به سمت صنعت نفت سوق داده شود.

ایرج خرمدل، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس نیز با اشاره به سهم پارس جنوبی در اشتغال ۹۰ هزار نفری کشور بیان کرد: بدون شک این میزان اشتغال و در کنار آن تولید ۷۰ درصدی گاز کشور و تامین ارز مورد نیاز کشور از طریق پتروشیمی‌ها، در سایه تامین امنیت مناسب این منطقه رخ داده است، که جای قدردانی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت مصوبات این معاونت در استان بوشهر، هماهنگی برای تسهیل‌گری اقتصادی و بانکی طرح‌های منطقه ویژه پارس و لامرد، پیگیری وضعیت پرداختی پیمانکاران شرکت‌های مستقر در منطقه به عسلویه سفر کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.