روغن نباتی گران می‌شود؟ / خروج غیر ضروری ۴ میلیارد دلار ارز برای واردات روغن!

روغن نباتی به عنوان یکی از کالا‌های اساسی سبد خانوار، از طریق واردات و صرف غیرضروری ۴ میلیارد دلار ارز تامین می‌شود.

روغن نباتیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روغن به عنوان یکی از کالاهای اساسی سبد خانوار از طریق واردات تامین می شود که سالیانه ارز قابل توجهی به این امر اختصاص می یابد.

خودکفایی روغن نباتی ممکن است

این درحالی است که پتانسیل خوداتکایی ۷۰ درصد دانه های روغنی، تامین بخش اعظم نیاز خانوار و صنف و صنعت در داخل وجود دارد.

آمارها نشان می دهد که سالیانه یک ‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن روغن و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنجاله وارد می شود که برای واردات این ۲ قلم ۴ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود در حالی که  اجرای قانون خرید تضمینی تا حد قابل توجهی از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند.

با وجود شرایط تحریم و مشکلات تامین مواد اولیه، نگرانی هایی در خصوص تامین و گرانی روغن خانوار در ۶ ماهه دوم سال وجود دارد که دبیر انجمن صنایع روغنی نباتی این موضوع را تکذیب می کند.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین جزئیات نیاز کشور به واردات روغن و تاثیر اجرای برنامه خوداتکایی در کاهش میزان خروج ارز از کشور با خبر شویم:

کمبود ذخایر استراتژیک شایعه است

چندی پیش امیر هوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنایع روغن نباتی با اشاره به اینکه کمبود ذخایر روغن نباتی در نیمه دوم سال شایعه ای بیش نیست، گفت: تا آخر سال برنامه ای برای افزایش قیمت این کالا نداریم.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و بخش خصوصی تلاش زیادی برای تأمین روغن کشور می‌کنند، افزود: بنده این اطمینان را می دهم که در تأمین روغن برای ۶ ماه دوم سال مشکلی نخواهیم داشت.

روغن گران نمی شود

بیرشک ادامه داد: در اواخر هر دولت چنین مباحثی مطرح می‌شود، اما در تأمین روغن و قیمت آن مشکلی نداریم و تا آخر سال برنامه‌ای برای افزایش قیمت روغن نداریم.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه تأمین روغن خانوار اولویت اول دولت و بخش خصوصی است، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که هیچ کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

افزایش ۱۴ درصدی نرخ روغن در یک ماه گذشته

وی درباره آخرین وضعیت قیمت روغن گفت: طی یک ماه قبل قیمت روغن مایع ۱۲ درصد و روغن جامد ۱۴ درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به دلایل عقب ماندگی طرح دانه‌های روغنی طی سال‌های اخیر گفت: بنده تصور می‌کنم روی صحبت مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با وزارت صمت است چرا که همه وارداتی که ما انجام می‌دهیم زیر نظر وزارت صمت صورت می‌گیرد و تمام سهمیه‌ها توسط این وزارتخانه تخصیص داده می‌شود و عقب ماندگی طرح هیچ ارتباطی به واردات ندارد.

دبیر صنایع روغن نباتی کشور ادامه داد: تصور بنده این است که طرح دانه‌های روغنی طی سال های اخیر رشد خوبی داشته و اگر بحث عقب ماندگی مطرح شود، شرایط دیگری در آن مؤثر بوده است. با این حال ما تابع تصمیمات دولت هستیم. اگر به ما بگویند روغن خام وارد کنید، این کار را انجام می‌دهیم و اگر هم بنا بر تقویت تولید داخل باشد و تصمیمات دیگری اتخاذ کنند ما همان تصمیمات را اجرا خواهیم کرد.

کمبودی در عرضه روغن نداریم

علیرضا مهاجر مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه روغن وجود ندارد، اظهار کرد: با وجود واردات ۲ میلیون تن روغن کمبودی در توزیع روغن مورد نیاز نداریم و واردکنندگان با بیان اظهاراتی مبنی بر کمبود روغن به دنبال گرانی هستند.

وی افزود: اگرچه طی ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد روغن وارد کشور نشد، اما این به معنای کمبود نیست چرا که در اسفند حدود ۲ میلیون تن روغن وارد شده است.

مهاجر در واکنش به اظهارات برخی واردکنندگان پیرامون گرانی و کمبود روغن در ۶ ماهه دوم سال بیان کرد: با وجود واردات مناسب روغن کمبودی در تامین نیاز کشور نداریم و این اظهارات تنها به منظور سو استفاده از بازار مطرح می شود.

مجری طرح دانه های روغنی ادامه داد: قیمت دانه های روغنی برای سال زراعی جدید به دولت اعلام کردیم و منتظریم‌ هر چه سریع تر نرخ محصولات مطابق با هزینه های تولید اعلام شود.

وی درباره تاثیر نرخ خرید تضمینی دانه های روغنی بر بازار روغن بیان کرد: برای استمرار تولید قیمت خرید تضمینی مطابق با هزینه های تولید باید اعلام شود، اما از الان نمی توان اظهار نظر کرد که چه تاثیری در بازار روغن دارد.

چند قدم تا خودکفایی کشت دانه های روغنی

این مقام مسئول از رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید دانه های روغنی خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن هست که امسال حداقل ۲۵ درصد نیاز کشور در داخل تامین شود.

وی با اشاره به اینکه سالیانه یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن روغن و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنجاله دانه روغنی وارد می شود، بیان کرد: سالیانه برای واردات این ۲ قلم روغن ۴ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که در صورت رشد ۲۵ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

اجرای الگوی کشت راهی برای تامین کسری روغن کشور

رحمت اله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجا۰رت و کشاورزی با اشاره به شایعات کمبود و گرانی روغن در ۶ ماهه دوم سال اظهار کرد: با وجود آنکه دشمنان از طریق جنگ نتوانستند وارد شوند، از طریق مسائل اقتصادی درصدد ضربه زدن به کشور هستند که تاکنون موفق نشدند.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان با ورود به اقتصاد کشور در صدد بروز مشکل برای تولید داخل هستند، انتظار می رود که دولت و مجلس با اجرای سیاست الگوی کشت نیاز کشور را برآورده کند.

نوروزی ادامه داد: در حال حاضر کارخانجات خوراک دام با مشکلاتی در تامین روبرو هستند که انتظار می رود تدابیری اندیشیده شود تا تولید دچار چالش نشود‌.

عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر اجرای الگوی کشت گفت: بارها به وزرای جهاد کشاورزی اعلام کرده ایم که اجرای الگوی کشت نیازمند برنامه محوری است و تنها راه برون رفت از وابستگی به واردات در‌ محصولات مختلف کشاورزی اعم از روغن، استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی است که این امر مهم تنها با اجرای الگوی کشت محقق می شود.

 با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه و شرایطی که دشمنان ایجاد کردند، از این رو دولت و مجلس باید کمک کند تا امنیت غذایی کشور دچار مخاطره نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
آقای خود کفا که میگید کمبود روغن خوراکی نداریم شما براتون مجانی میاد ولی یه سری بزنید به به کلیه فروشگاه ها در جنوبغرب تهران ببینید یه عدد از هر نوعش گیر میاد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
در کشور ما تنها چیزی که ارزون مونده نمک است از مسئولان خواهش می کنیم فکری برای نمک هم بکنند تا از قافله عقب نمونه ویا اینکه یه سلطان برای اون هم تعیین کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
(روغن نباتی گران می‌شود)همین عنوان خبر کافیه تا مردم هجوم بیارن برای خرید روغن نباتی اونوقته که واقعا گران میشه هرچند که الان هم با خیز کمی بیشتر از ملایم در حال افزایش قیمت است ویواش یواش در حال ناپدید شدن از ویترین فروشگاههاست وبعداز 10 &15 روز دوباره ظاهر میشه با 10000 الی 20000تومان افزایش قیمت ومیبینیم که به همراه یک حلب 5 کیلویی علاوه بر اینکه قیمتش افزایش پیدا کرده یک کالای دیگه را هم مثل روغن زیتون ویا اب جو را اضافه میکنند ومی گویند اگه روغن نباتی می خواهی اینهارا هم باید بخری وگرنه نمی فروشند این هست حکایت روغن نباتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
شما که خودکفا هستید نکنه خونه و ماشینای داخلی رو وارد میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
اخه توکشورما چی گرون نشده اگه میگفتن ارزون شده من تعجب میکردم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
عزیزان هیچی گرون نشده ما فقیرتر شدیم
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
شما بفرمایید چی ارزون میشه و گر نه خود مردم می دونند همه چیز گران میشه خصوصا و به طور ویژه اون اجناسی که دولت غیور توشون ورود می کنه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
هی برا من پتانسیل پتانسیل نکن // بگو میخواهیم روغن را گرون کنیم // والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
باز سال آخر زیاست آقایان بازم هرج و مرج و قحطی
کی این مملکت میخواد روی خوش ببینه خدا میداند و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
یا خدا وقتی میگن هیچ برنامه ای برای گرون کردن نداریم تنم میلرزه یاد پارسال میفتم بدون برنامه بنزین گرون شد ماشین گرون شد برنج گرون شد شکر گرون شد ........خدا بخیر بگذرونه! یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
روغن هم گرون میشه عزیزم دیگه چی دوست داری گرون بشه،،، هر کی به هر کی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
از خودمونه حقمونه وقتی گذاشتیم این بهمون زور بگن
Germany
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
مرسی که به فکر مردم هستید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
انگارتوایران قحطی امده!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
بايد به جاي گندم روغن توليد كنيم چون روغن بمراتب از گندم مهمتره
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۱۸:۰۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
به هردوش باید توجه بشه به وقتش...برنامه ریزی کاشتنیا و برداشتنیا باید تو وقتش باشه...هر وقت سال که نمیشه بکارن.
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۱۴:۴۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
آخه من نمیدونم اینو کی گذاشته تو دهن این جماعت فلان کار می شود فلان کا ر باید بشود...خب کی باید بکنه!!!این کار ا رو باید انجام میدادید و بدید بعد وارد نکنید...الان کچه فصل کاشت و برداشت گذشته میگید ظرفیت همچین کاری داریم...بسم الله برا سال بعد از ظرفیت استفاده کنید براش برنامه ریزی کنید...نه الان که داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
وظیفه سیگنال دادنش با شماست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
روغن نباتی گنج کیلویی از چهل هزار به پنجاه هزار رسیده و 4 کیلویی از 30 تومن ب چهل تومن رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
چند روز دیگه میگن طلای گرون تر شده نیست اصلا جیره بندیه خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
کلی گاوداری و صنایع لبنی تو کشور داریم که اکثراً هم لبنیات کمچرب تولید میکنن و بنظر نمیآد که تمام اون چربیها به کره تبدیل بشه، میشه روغن حیوانی سالم که هیچگونه مواد شیمیایی هم نداشته باشه، رونق داد، تا مشکل وابستگی به خارج هم کمتر بشه.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۱۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
فکرکنم یکی از پرمصرف ترین کشورها در روغن نباتی هستیم ...خدایی چه خبره خانواده ها اینهمه روغن درماه مصرف میکنن یکی ازفامیل ما پنج نفرن بگفته خودش هرماه یه پنج کیلیویی و پنج تا یک یا یکونیم لیتری میخره چه خبره اینقدر غذای سرخ کردنی و روغن دار
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۳:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
یا واردات 4 میلیارد دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
این مبلغ برای روغن خارج نمی‌شود که؛ دولت این روغن را وارد می کند تا با فروش آن در داخل، بودجه حقوقها و پرژه تراشی‌ها را دربیاورد. یعنی نفت و مواد خام صادر می‌شود تا در عوض آن چیزی وارد شود و در ادامه با فروش آن به مردم ، بودجه را تامین‌کنند. آیا این کار درست است؟! به نظرتان چند درصد این حقوقها حلال است؟ این درآمد دولت علاوه بر پولی است که چاپ می‌کند(کاغذی و نیز دیجیتال). این سیستم به جامانده از دیوان سالاری زمان تسلط انگلیس و آمریکا و اجانب بر ایران است و نوعی تبهکاری است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
به داد مردم برسید هرروز می شنویم ومی بینیم گران شد پس ارزان کی می شود
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۱:۵۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
اگر مشکلی روغن نباتی نداریم چرادر بازارموجود نیست ؟؟کی می خواهد این مشکل را حل کند ؟؟ وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۱:۴۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
آیانان گران میشود؟خروج ۱۰میلیاردتومان جهت تامین نان غیرضروری شب مردم.اماکسی نیست بگه آفازاده هاکه برای لوکی گرایی خودشون همه سرمایه وحیثیت ودارایی ملت وکشوروانفلاب روصرف خوش گذرونی درخارج کردن آیابه دست عدالت سپرده میشوندباخبر؟انقلابی هستم وعاشق ولایت وکشوراماوالله بلله خسته شدم ازگرونی وبی عدالتی وتبعیض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
الان مردم حقیقت رو فهمیدن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
جعفری
۱۱:۲۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
خب بی انصافا !الان با این تیتر اگر قرار بر گرانی هم نباشه از فردا روغن نباتی گران میشه؟ بزارید یه روغن بتونیم بخریم املتی چیزی درست کنیم بدیم بچه هامون بخورن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
روغن از5کیلواز40هزارشده53هزاراحتمالادوباره میخوان گرون کنن یه دفعه چراغ خاموش گرون میکنن یه مرتبه هم بامجوز بیچاره به ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
عزیزم وقتی استفادش کردی بخاطراینکه اسراف نشه هرچی ازباقیماندهای روغنتوجمع کن بریزتوباک ماشینت به صرفست هخخخخ دیگه بنزین استفاده نکنیبا این گرونی بنزینو بریز روخودت یه اتیش بزن به خودت ازدست گرونی!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
با سلام بنده مغازه سوپر مارکت دارم روغن جامد نمیدن به سوپری روغن مایع هم به زور میاد اونم اگه بدهند حالا این مسئول محترم مثل بقیه مسئولین محترم دیگر مملکتی نشسته تو دفترش و از وضعیت بازار خبر نداره میاد میگه کمبودی در عرضه روغن نداریم درود بر شرفت .. ...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
با سلام بنده مغازه سوپر مارکت دارم روغن جامد نمیدن به سوپری روغن مایع هم به زور میاد اونم اگه بدهند حالا این مسئول محترم مثل بقیه مسئولین محترم دیگر مملکتی نشسته تو دفترش و از وضعیت بازار خبر نداره میاد میگه کمبودی در عرضه روغن نداریم درود بر شرفت .. ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
وقاحت رو از حد گذروندید از خجالت بکشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
مردم رو گول میزنن بایدن تو بورس بورس ریطش میکنه پول مردم به باد میره
کالاها هر روز گران میشه
پول هر روز بی ارزش میشه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
(کمبودی در عرضه روغن نداریم) من خودم سوپری دارم الان حدودا مدت 3 ماهه نتونستم روغن جامد بیارم برای فروش روغنی که میاد بصورت قطره چکانی عرضه میشه و اون روغن قطره چکانی هم به دست من سوپری نمیرسه میدند به عمده فروشه یا فروشگاههای بزرگ اگه برم از عمده فروش بگیرم به قیمت روی جلد به من خواهد داد و من هم برای فروش به مشکل خواهم خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
تمامی اقلام مصرفی مردم عامه غیر ضروری هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
هر روز همه چی داره گرونتر میشه اصلا به فکر ما مردم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۰۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
از دولت هر گرانی بر می آید
Iran (Islamic Republic of)
حاصلی
۰۹:۳۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
امسال تاعیدنمیریم درآمدیم ازدست این دولت ازکرونا بدتر.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
آره الان گفتین شروع شد از فردا قیمت ها رفت بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
چند ساله که مسئولین کشور در رسانه ها اعلام میکنند که ما در همه چیز خودکفا شده ایم اما مدتی است کم کم مشخص می شود خودکفا که نیستیم هیچ بلکه محتاج دست کشورهای دیگر هستیم که اگر روغن به ما ندهند باید غذای آب پز بخوریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
هیچی از فردا روغن گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
این مبلغ برای روغن خارج نمی‌شود که؛ دولت این روغن را وارد می کند تا با فروش آن در داخل، بودجه حقوقها و پرژه تراشی‌ها را دربیاورد. یعنی نفت و مواد خام صادر می‌شود تا در عوض آن چیزی وارد شود و در ادامه با فروش آن به مردم ، بودجه را تامین‌کنند. این درآمد دولت علاوه بر پولی است که چاپ می‌کند (کاغذی و نیز دیجیتال).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
زرشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
این مبلغ برای روغن خارج نمی‌شود که؛ دولت این روغن را وارد می کند تا با فروش آن در داخل، بودجه حقوقها و پرژه تراشی‌ها را دربیاورد. یعنی نفت و مواد خام صادر می‌شود تا در عوض آن چیزی وارد شود و در ادامه با فروش آن به مردم ، بودجه را تامین‌کنند. آیا این کار درست است؟! به نظرتان چند درصد این حقوقها حلال است؟ این درآمد دولت علاوه بر پولی است که چاپ می‌کند(کاغذی و نیز دیجیتال).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
این مبلغ برای روغن خارج نمی‌شود که؛ دولت این روغن را وارد می کند تا با فروش آن در داخل، بودجه حقوقها و پرژه تراشی‌ها را دربیاورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
یکماه پیش 12% و14% روغن هارا افزایش قیمت دادیم لاکن تاپایان سال افزایشی نمیدهیم درتمام دنیا هر دهسال یکبار اونهم زیر چهاردرصد قیمتها را افزایش میدهند باتوجه باینکه حقوقهارا چهل درصد افزایش میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
میگوید یکماه پیش 12% و14% روغن هارا افزایش قیمت دادیم لاکن تاپایان سال افزایشی نمیدهیم درتمام دنیا هر دهسال یکبار اونهم زیر چهاردرصد قیمتها را افزایش میدهند باتوجه باینکه حقوقهارا چهل درصد افزایش میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
آقای همتی!! ارزنیمایی 7000 تومن بود!!! الان چنده!!! بیکفایتی شما وسیاست کثیف اقتصادی دولت، مردم ایران رابدبخت وافسرده وناامید کرده!؟!؟ چرابااعصاب وروان مردم بازی می کنید!!! ؟ بهتره که ازاین بازیهای دست بردارید!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
اول صبحی خبر خوش میدی به مردم روغن گران میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
اوضاع فاجعه بار کشور به حدی رسیده که مردم دیگه حتی از تامین ارزاق عمومی خود ناامیدند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
این مبلغ برای روغن خارج نمی‌شود که؛ دولت این روغن را وارد می کند تا با فروش آن در داخل، بودجه حقوقها و پرژه تراشی‌ها را دربیاورد. یعنی نفت و مواد خام صادر می‌شود تا در عوض آن چیزی وارد شود و در ادامه با فروش آن به مردم ، بودجه را تامین‌کنند. آیا این کار درست است؟! به نظرتان چند درصد این حقوقها حلال است؟ این درآمد دولت علاوه بر پولی است که چاپ می‌کند(کاغذی و نیز دیجیتال).
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۸:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
کنجاله روغن برای مصرف دام و طیور هست نه مصرف انسان
دولتی که برای نیرو جوان و کشاورزی ارزشی قائل نیست.
چجوری میخواد مشکلات کشور رو حل کنه
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۰۸:۲۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
دیکه این روغن رو هم نریزیم تو غذا؟؟!! خواهشا این پتانسیل های بالقوه رو بالفعل کنید بعد...قیمت روغن خدا تومن شد شما میاریدش پایین...نمیارید..نمیارید..مگه قیه چیزا گرون شد بعدش ارزون شد... وقتی تو داخل قراره تولید بشه که دیگه نبایدگرون تر باشه باید ..خدا به خیر کنه اینجور گزارشا پشت بندش گرون شدنه...از نوع قانونی...عین شیر و مرغ و گوشت و هزار تا کالای اساسی دیگه
-
ali
۰۸:۲۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
از زنجان پیام میدم مغازه دار هستم الان نزدیک به یک ماه هست که هیچ کدوم از شرکت های پخش مواد غذایی روغن ندارن پس این اقا چطوری میگه هیچ مشکلی نیست تازه هر موقع هم که اینطوری میکنن بعدش حداقل یه مبلغ 2000 تومن گرون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
وقتی تو این سایت خبری مهم و اصلی اعلام میکنید روغن گران می شود پس منتظر سواستفاده بازاریان باشید ....
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
سود کدام طرف باشد بهتر است ؟
یک ملت یا یک ... زاده
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۷:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
دیگه عادی شده
دعوا های سیاسی و له شدن هرروز ملت
جمهوری اسلامی . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
متاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
روغن گران می شود؟فقط این چند صد برابر نشده بود اینم بیدارکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
روغن گران می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
یعنی اول مهر ۳برابر میشود
آخرین اخبار