نام سپاهان در میان تیم‌های محروم شده از نقل و انتقالات به چشم نمی‌خورد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، طبق اعلام کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، ۱۱ باشگاه لیگ برتری و دو تیم سقوط کرده به لیگ دسته یک، به علت تعهد نداشتن به دیون قطعی خود در این کمیته، از جذب بازیکن در پنجره نقل و انتقالات محروم هستند و نمی‌توانند قرارداد بازیکنان جدید خود را در سازمان لیگ ثبت کنند.

این محرومیت‌ها از فصل نقل و انتقالات متفاوت از محرومیتی است که برخی از تیم‌ها از جمله استقلال و شهرخودرو به علت احکام انضباطی از سوی فیفا مواجه شده‌اند و در واقع این قبیل تیم‌ها برای حل مشکل ثبت قرارداد بازیکنان خود باید، در داخل و خارج از کشور به دیون خود عمل کنند.

تیم‌های ذوب آهن، پیکان، فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان، سایپا، ماشین سازی، شاهین شهرداری بوشهر، پرسپولیس، استقلال، شهرخودرو، نساجی، تراکتور و پارس جنوبی، ۱۳ تیمی هستند که به علت اجرا نکردن تعهدات‌شان به احکام این کمیته، حق ثبت قرارداد بازیکنان خود را ندارند و پنجره نقل و انتقالات این تیم‌ها مسدود است.

با نگاهی به این لیست نام تیم‌های بزرگی همچون پرسپولیس و استقلال خودنمایی می‌کند، تیم‌هایی که هم از بودجه‌های دولتی استفاده می‌کنند و هم مدیران آنهارا وزارت ورزش و جوانان تعیین می‌کند.

در میان تیم‌های خصوصی متمول، نام‌هایی مثل شهر خودرو و تراکتور به چشم می‌خورد، سایپا و پیکان هم که از تیم‌های ریشه دار فوتبال کشور هستند و منابع مالی آن‌ها توسط دو خودرو ساز بزرگ کشور تامین می‌شود در میان لیست محرومان هستند.

اما در میان بزرگان این لیست نام سپاهان به چشم نمی‌خورد، که می‌توان دلیل آن را در شیوه مدیریت این باشگاه جستجو کرد.
سپاهان سال هاست که در عرصه باشگاه داری عملکردی متفاوت با سایر تیم‌های لیگ برتری دارد.
جا یه جایی و تعویض پیاپی مدیران، کادر فنی و سرمربی که این روز‌ها سکه رایج در فوتبال ما شده در سپاهان کمتر به چشم می‌خورد. سپاهان سال هاست که با برنامه ریزی و سیاستی مشخصی مدیریت می‌شود و جا به جایی مدیران باعث تغییر جهت در روند مدیریتی باشگاه نشده است.

خرید‌های چند فصل اخیر باشگاه سپاهان نشان می‌دهد که این تیم اصفهانی به دور از ایجاد حاشیه در فصل نقل و انتقالات به دنبال خرید بازیکن با کیفیت، اما با قیمت واقعی است، این در حالیست که مدیران تیم‌های رقیب سپاهان در فصل نقل و انتقالات برای اثبات توانایی خود قرارداد‌های نجومی با بازیکنان و گاه کادر فنی امضا می‌کنند.

در چند فصل اخیر شاهد بودیم برخی از تیم‌های بزرگ فوتبال کشورمان با عقد قرارداد‌های نجومی با بازیکنان خارجی دردسر‌هایی زیادی برای خود ایجاد کرده اند، درمیان این خرید‌ها بازیکنان بی کیفیت بیشترین آسیب را به تیم‌های لیگ برتری ما وارد کردند که پرونده‌های متعدد تیم‌های لیگ برتری در فیفا گواه بر این ادعا است.

با توجه به اتفاقات چند سال اخیر فوتبال کشور شاید بتوان به جرات سپاهان را موفق‌ترین باشگاه ایرانی در عرصه مدیریت ورزشی دانست، باشگاهی که می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر باشگاه‌های کشور باشد.

در این میان محمدرضا ساکت که بار دیگر مدیریت طلایی پوشان اصفهان را بر عهده گرفته پر افتخارترین مدیر باشگاهی سال‌های اخیر کشور است که ۳ قهرمانی در لیگ برتر، ۳ قهرمانی در جام حذفی و یک نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۷ را در کارنامه خود دارد.

مدیریت علمی و نظام‌مند در سپاهان باعث شده این باشگاه نه تنها مشکلی در پرداخت دیون خود نداشته باشد بلکه در راستای مسئولیت اجتماعی خود برنامه  دقیقی برای رشد و پیشرفت ورزش استان اصفهان و کشور  در پیش گرفته است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
حیف پولی که به قلعه نویی دادید