کارشناس سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت قم به افرادی که دندان مصنوعی دارند، توصیه‌های ضدکرونایی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از مرکز بهداشت قم ،سید مصطفی سجادی منش،کارشناس سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت قم گفت: یکی از روش‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در افرادی که از پروتز دندان(دندان مصنوعی) استفاده می‌کنند، ضدعفونی کردن مرتب آن است.

او افزود: اگر پروتز به‌طور مرتب تمیز نشود، خرده‌های غذایی و میکروب‌ها به‌صورت جرم لابه‌لای آن تجمع پیدا می‌کند و ممکن است خطر انتقال کرونا را افزایش دهد.

سجادی منش اضافه کرد: هفته‌ای یک‌بار پروتز را داخل محلول‌های ضدعفونی‌کننده (یک قاشق چای‌خوری وایتکس داخل نیم لیتر آب) به مدت نیم ساعت قرار دهید.

کارشناس سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت قم به افرادی که دندان مصنوعی دارند، توصیه کرد: شب‌ها قبل از خواب دندان مصنوعی را از دهان خارج نمایید و با آب، مسواک و صابون مایع یا خمیردندان کاملا آن را تمیز نمایید و داخل یک ظرف مخصوص درب دار حاوی آب‌نمک قرار دهید.

سجادی منش بیان کرد: در یک شبانه‌روز هشت ساعت باید پروتز را خارج از دهان داخل ظرف آب و نمک نگهداری نمود.

او ادامه داد: پس از خارج کردن پروتز لثه‌ها و دندان‌های طبیعی را با مسواک نرم و خمیردندان بعد از هر وعده غذا شست‌وشو دهید.

کارشناس سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت قم بیان کرد: افرادی که دندان مصنوعی دارند باید از ۲ مسواک جداگانه استفاده کنند؛ یک مسواک مخصوص پروتز و یک مسواک نرم مخصوص لثه و دندان‌های طبیعی استفاده شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار