مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: آب شرب روستای شیخ صله را آزمایش کردیم و امروز بر اساس نتایج آزمایش‌ها ثابت شد که آب شرب روستا از نظر کیفیت مشکلی ندارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اعلام اینکه آب شرب لوله کشی روستای شیخ صله مشکلی ندارد، گفت: آب شرب این روستا را دیروز (دوشنبه) آزمایش کردیم و امروز نتایج آن را استخراج نمودیم که در این آزمایش‌ها ثابت شد که آب شرب روستا از نظر کیفیت مشکلی ندارد.

علیرضا کاکاوند با بیان اینکه پس از اعلام خبر مسمومیت تعدادی از اهالی روستای شیخ صله بلافاصله تیمی را به منطقه برای بررسی موضوع اعزام کردیم، افزود: آب شرب لوله کشی روستا را در آزمایشگاه شرکت نمونه برداری و آزمایش کردیم که هیچ گونه آلودگی در آب شرب روستا مشاهده نشد.

او  با بیان اینکه آب روستای شیخ صله از طریق یک چشمه در کنار رودخانه و چاه تامین می‌شود، افزود: در گذشته نیز هیچ گونه مشکلی از نظر آلودگی آب شرب این روستا نداشته ایم.

او با بیان اینکه اکنون آب مورد نیاز مردم روستا معادل پنج لیتر بر ثانیه از طریق این چشمه و چاه تامین می‌شود، گفت: این آب در صورت مصرف بهینه جوابگوی جمعیت روستا است.

حفر چاه‌های غیرمجاز دلیل احتمالی مسمومیت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه تعدادی از خانوار‌های اهل روستای شیخ صله در حیاط منزل خود و متاسفانه در کنار سیستم فاضلاب اقدام به حفر چاه غیرمجاز کرده اند، گفت: احتمال اینکه برخی از اهالی روستا آب این چاه‌ها را مصرف کرده و مسموم شده باشند، وجود دارد.

کاکاوند افزود: این چاه‌ها به صورت غیرمجاز برای مصارفی مانند آبیاری مزرعه، تامین آب احشام و سایر مصارف حفر شده و ممکن است اهالی روستا از آب آن برای شرب هم استفاده کرده باشند.

او با بیان اینکه آب شرب لوله کشی روستا به صورت مرتب از سوی شرکت آب و فاضلاب و شبکه بهداشت پایش و کیفیت آن سنجش می‌شود، گفت: آب شرب روستا به صورت دقیق و علمی پایش و آزامیش شد و هیچ گونه آلودگی در آن مشاهده نگردید و کاملا سالم و بهداشتی است.

او اضافه کرد: متاسفانه بر روی آب چاه‌های غیرمجاز هیچ گونه کنترلی از نظر کیفیت و سلامت آب وجود ندارد و ممکن است آب این چاه‌ها آلوده و غیرقابل شرب باشد.

او اعلام کرد: تمام خانوار‌های روستای شیخ صله زیرپوشش شبکه آب آشامیدنی لوله کشی سالم و بهداشتی هستند.

مردم مراقب منابع آب باشند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از مردم ساکن در روستا‌های استان خواست مراقب منابع آب خود باشند و اجازه ندهند این منابع آلوده شود.

کاکاوند با بیان اینکه در برخی از روستا‌ها شاهد ساخت و ساز غیرمجاز در اطراف منابع تامین آب هستیم، گفت: این گونه ساخت و ساز‌ها در حریم منابع آب غیرقانونی و ممکن است منجر به آلودگی منابع آبی روستا شود و مشکلاتی را برای مردم روستا به وجود آورد و سلامت آن‌ها را تهدید کند.

او از دهیاران، بخشداران و فرمانداران شهرستان‌های استان خواست بر روی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم منابع آب نظارت و کنترل جدی داشته باشند و اجازه ندهند در این حریم هیچ گونه ساخت و سازی انجام شود.

او با اعلام اینکه ما نگران آلودگی منابع تامین آب در روستا‌های استان هستیم، بیان کرد: متاسفانه حتی مشاهده شده که نخاله احشام را اطراف منابع تامین آب می‌ریزند و این خطرناک است و می‌تواند آب را آلوده کند.

او خواستار حفظ حریم منابع آب روستا‌ها توسط مردم شد و گفت: مردم خود باید به فکر سلامتشان باشند و اجازه ندهند آب آلوده شود چرا که در صورت آلودگی آب سلامت آن‌ها به صورت جدی به خطر می‌افتد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.