هاشمی گفت: واگن‌های قدیمی مترو نیاز به نوسازی دارند و ما بیشتر به سمت حمل و نقل خصوصی محور رفتیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ و توسعه شمالی خط ۷ متروی تهران اظهار کرد: هنگامی که دولت یازدهم روی کار آمد، یکی از شعارهایش این بود که این دولت، دولت ریلی است، اما وقتی آمار را مشاهده می‌کنیم، کشور از جهت ریلی وضعیت مناسبی ندارد.

هاشمی افزود: ۸ سال از عمر دولت گذشته و علی‌رغم وعده‌ها، وضعیت توسعه حمل و نقل ریلی در کشور مناسب نیست. بیش از ۴۵ سال از عمر متروی تهران می‌گذرد و در هر سال کمتر از ۵ کیلومتر مترو ساختیم که حداقل باید ۱۵ کیلومتر ساخته می‌شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه متأسفانه پول به سمت مترو سرازیر نمی‌شود، بیان کرد: از ۲۰۰ کیلومتر خطوط مترو، بیش از ۹۰ کیلومتر متروی تجهیز نشده در تهران داریم. در سال ۹۵ مصوب شد که ۲ میلیارد دلار تجهیزات مترو خریداری شود، اما بعد از گذشت چهار سال هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد: مصوبه ساخت ۱۹ هزار اتوبوس و ۴۰ هزار مینی بوس هم ۳ سال است که محقق نشده و امیدوارم در یک سال باقی مانده، دولت مشکل حمل و نقل عمومی و مصوباتی را که محقق نشده است، برطرف کند.

هاشمی گفت: واگن‌های قدیمی مترو نیاز به نوسازی دارند و ما بیشتر به سمت حمل و نقل خصوصی محور رفتیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار