رئیس اداره مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعات تفصیلی اجرایی در ۱۰ حوزه آبخیز استان انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سهیل پورشهاب رئیس اداره مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال مطالعات تفصیلی اجرایی در ۱۰ حوزه آبخیز استان پیشنهاد شده است که در صورت تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، عملیاتی می‌شود.

او افزود: پیش از این مطالعات در حوزه‌های آبخیز استان شامل شوراب، کوهرنگ و امام قیس با دو میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شد.


بیشتر بخوانید


پورشهاب، بازنگری مطالعات تفصیلی در حوزه‌های آبخیز سامان، خراجی و سرخون با دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی را از دیگر پروژه‌های اجرا شده برشمرد.

او ادامه داد: در مرحله مطالعات توجیهی که قبل از مطالعات تفصیلی اجرایی صورت می‌گیرد، حوزه‌های آبخیز اصلی به صورت اجمالی بررسی و مناطق بحرانی شناسایی شده و سپس با شناسایی پتانسیل‌ها و محدودیت‌ها و همچنین اولویت‌بندی زیر حوزه‌ها، مطالعات تفصیلی اجرایی به منظور اجرای اقدامات اصلاحی و احیایی در حوزه‌های آبخیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.