پنتاگون قرارداد خود با آمازون را تمدید نکرد

به دلیل تصمیمات جدید ترامپ، وزارت دفاع آمریکا از تمدید قرارداد با شرکت آمازون خودداری کرد و تصمیم گرفت صرفا با مایکروسافت همکاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درگیری دونالد ترامپ با شرکت‌های فعال در حوزه فناوری محدود به کشوری مثل چین نبوده و این فرد حتی با شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز مشکل دارد. آخرین درگیری ترامپ با شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه فناوری، به شرکت آمازون باز می‌گردد؛ جف بزوس که مدیر عامل شرکت آمازون است در ماه‌های اخیر درگیری زیادی با ترامپ پیدا کرده و همین موضوع سبب شده است تا قرارداد پنتاگون با آمازون نیز کنار گذاشته شود.

این خبر توسط یکی از وب‌سایت‌های معتبر فعال در حوزه فناوری در فضای مجازی منتشر شد؛ ظاهرا وزارت دفاع آمریکا قصد داشت قرارداد خود با دو شرکت مایکروسافت و آمازون را تمدید کند، اما به دلیل محدودیت‌هایی که ترامپ برای آمازون اعمال کرده است، وزارت دفاع آمریکا از تمدید قرارداد خود با آمازون امتناع کرد و تصمیم گرفت قرارداد خود را صرفا با شرکت مایکروسافت تمدید کند.

آمازون و مایکروسافت

قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری پنتاگون با مایکروسافت

وزارت دفاع آمریکا درباره اهمیت قرارداد با شرکت‌های فناوری اعلام کرد است که یکی از مهم‌ترین مسائل در دنیای امروز بستن قرارداد با شرکت‌های فناوری است چرا که تمرکز بر فضای ابری، استفاده از هوش‌های مصنوعی و نحوه به کارگیری ماشین آلات جدید صرفا به کمک اطلاعات به روز امکان پذیر است و ما امیدوار هستیم مایکروسافت به تنهایی بتواند تمامی این نیاز‌ها را برای وزارت دفاع آمریکا تامین کند.

به این ترتیب فعلا تنها شرکت همکار با وزارت دفاع آمریکا، شرکت مایکروسافت است و قراردادی که پنتاگون با این شرکت بسته چیزی نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار است. اما آمازون نیز نسبت به این اقدام پنتاگون واکنش نشان داد و اعلام کرد که اقدام اخیر وزارت دفاع آمریکا تحت تاثیر تصمیمات ترامپ است و عدم همکاری این شرکت با پنتاگون صرفا تحت تاثیر مسائل سیاسی اتفاق افتاده است؛ علاوه بر این شرکت آمازون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که ترامپ از بودجه وزارت دفاع برای پیگیری اهداف شخصی خود استفاده می‌کند و این موضوع کاملا خلاف قوانین دولت است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار