شیوا گفت:تحریم‌ها باعث شده است که واردات به صفر برسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا شیوا رئیس ملی شورای رقابت اظهار کرد: وضعیت کنونی کشور بسیار ویژه است و طبیعتا قابل مقایسه با دیگر کشور‌ها نیست همچنین تحریم‌ها و مشکلات وضعیت را بدتر و واردات را هم صفر کرده است.
 
او ادامه داد: آمریکا کشور سرمایه داری و دارای بازار رقابتی است، ما ۲ خودروساز در کشور داریم که سهمشان در تولید خودرو‌ها مشخص است و انحصار کامل وجود دارد در ادامه شورای رقابت هم وظیفه دارد که قیمت‌های خودرو را ارائه کند، زیرا در بازار ما کالا انحصاری است و نیاز به دخالت دارد.
بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت خودرو مجوز گرفت؛ قطعات گران شد خودرو هم گران می‌شود!


رئیس ملی شورای رقابت تصریح کرد: قیمت‌های اعلام شده ما بر اساس فرمول‌های خاص تعیین می شود تا به دست مصرف کننده واقعی برسد؛ زیرا ممکن است تقاضا واقعی مشخص نباشد و کاذب باشد.
 
شیوا بیان کرد: متقاضیان واقعی می‌توانند وارد بازار خوردو شوند و محصول خود را خریداری کنند، متقاضیان واقعی هم کسانی هستند که ۳ سال قبل خودرو خریداری نکرده باشند.

او گفت: ما در کشور دستگاه‌های نظارتی داریم و باید کار خود را ادامه دهند ما نمی‌توانیم ببینیم چه کسی خودرو خریده یا نخریده است؟ اینکه فردی دلال شناخته شده دیگر وظیفه ما نیست.

شیوا بیان کرد: معمولا پس از نوشتن قرارداد خودرو باید قیمت زمان تحویل قید شود و با همان قیمت هم به فروش برسد. هر فردی خودرویی خریداری کرده باید به همان قیمتی که در قرارداد ذکر شده آن را دریافت کند.

وی تاکید کرد: هر ۳ ماه یکبار یک تورم اضافه می‌شود، ما به دلیل نبود ارز برای کالا‌های اساسی و خودرو هم دچار مشکل می‌شویم.

انتهای پیام/
برچسب ها: واردات ، شورای رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار