مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از افزایش ۷ برابری پهنای باند مصرفی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به افزایش ۷ برابری پهنای باند مصرفی از ابتدای دولت تا پایان مردادماه ۱۳۹۹ گفت: در ۷ سال گذشته میزان مصرف پهنای باند از ۹.۵۶ گیگابیت بر ثانیه به ۷۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

او علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها، شیوع بیماری کرونا را از عوامل اصلی افزایش مصرف اینترنت در امسال نسبت به سال گذشته دانست و افزود: میزان پهنای باند مصرفی در پایان سال قبل ۲۶.۵ گیگابیت بر ثانیه بود که سال با شیوع بیماری کرونا و افزایش خرید اینترنتی، استفاده از سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های آموزشی، تلویزیون اینترنتی، اهدای اینترنت هدیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به فرهنگیان و دانش آموزان و استقبال کاربران از پخش زنده مراسم هیات‌های سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، میزان پهنای باند مصرفی به ۷۰ گیگابیت بر ثانیه رسید و با رشد قابل توجه ۲۶۴ درصدی در پنج ماه روبرو شدیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل ضمن اشاره به ظرفیت واگذاری ۱۳۸ گیگابیت پهنای باند به مشترکین استانی، اضافه کرد: با توجه به افزایش مصرف اینترنت امسال، هیچ مشکلی درخصوص کیفیت شبکه و واگذاری پهنای باند به مشترکین وجود نداشته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
مسئولین محترم ارتباطات زیر ساخت استان لطفاً به روستای لنج آباد مشگین و روستاهای حومه ان آنت موبایل بدید. هیچ گونه ارتباط موبایلی وجود ندارد.