کلنگ احداث شهرک صنعتی شهرکرد ۲ با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به زمین زده شد.

کلنگ احداث شهرک صنعتی شهرکرد ۲ به زمین زده شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،کلنگ احداث شهرک صنعتی ۲ شهرکرد امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹ و با حضور صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به زمین زده شد.

احداث این شهرک در سال ۸۵ از سوی هیئت دولت تصویب شد و مصوبه ارزیابی زیست محیطی را هم در سال ۸۶ اخذ کرد.


بیشتر بخوانید


این شهرک در زمینی به مساحت ۴۸۲ هکتار احداث می‌شود که فاز اول آن ۱۰۰ هکتار است.

آغاز ساخت شهرک صنعتی سفید دشت شهرستان بروجن

صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، کلنگ احداث شهرک صنعتی سفید دشت شهرستان بروجن را هم بر زمین زد.

این شهرک در زمینی به مساحت ۹۸۶ هکتار احداث می‌شود که مساحت فاز عملیاتی در دست اجرا ۶۰۰ هکتار است.

صالحی نیا در حاشیه مراسم آغاز ساخت این شهرک گفت: در کشور ۸۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که اضافه شدن ۶۰ تا ۷۰ شهرک دیگر به این تعداد هم به تصویب رسیده است.

او افزود: در این شهرک‌های صنعتی ۴۶ هزار واحد صنعتی فعالیت می‌کند که حدود ۲۱ درصد از آن‌ها با رکود مواجه است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۶۰۰ واحد از این تعداد به چرخه تولید برگشته است گفت: قرار داد ساخت ۳۵ هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی امضا شده است.

صالحی نیا افزود: هزینه اولیه شهرک صنعتی سفید دشت هم ۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طی توافق با استاندار چهارمحال و بختیاری قرار شد شرایطی فراهم شود تا منطقه ویژه اقتصادی استان هم برای ادامه عملیات به شهرک‌های صنعتی واگذار شود.

صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به منظور افتتاح ۱۳ طرح صنعتی و تولیدی و شرکت در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار