رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تنگستان گفت: فصل تکثیر و پرورش میگو امسال که از اوایل فروردین آغاز و احتمالا تا پایان مهر ادامه خواهد داشت.

تکثیر و پرورش میگو تا پایان مهر ادامه خواهد داشتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر امین کریمی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تنگستان بیان کرد: شهرستان تنگستان به عنوان یکی از قطب‌های تکثیر و پرورش میگو استان بوشهر و کشور با دارا بودن ۱۲ واحد تکثیر میگو فعال و ۲ سایت پرورش میگو به نام‌های دلوار ۱ و دلوار ۲ شناخته می‌شود.

او افزود: در فصل تکثیر و پرورش میگو امسال که از اوایل فروردین آغاز و احتمالا تا پایان مهر ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید

استان بوشهر ۴۴ درصد میگوی پرورشی کشور را تولید کرد


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تنگستان ادامه داد: مراکز تکثیر میگو شهرستان در مجموع موفق به تولید یک میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۵۰۰ قطعه پست لارو میگو سالم و بهداشتی شده اند که بیشتر در مزارع پرورش میگو استان ذخیره سازی و مقداری نیز به سایر استان‌های کشور نظیر هرمزگان، خوزستان و گلستان ارسال شده است.

دکتر کریمی عنوان کرد: مزارع پرورش میگو شهرستان در سایت‌های دلوار ۱ و دلوار ۲ اقدام به ذخیره سازی تعداد ۱۴۴ میلیون و ۷۷ هزار قطعه پست لارو میگو در ۴۲۹ استخر کرده که پس از طی دوره پرورش حدود ۱۰۰ روزه برداشت شده و به بازار مصرف داخلی و خارجی ارسال خواهد شد.

او بیان کرد: تمامی مراحل تکثیر و پرورش میگو شهرستان از مولد سازی به منظور تکثیر و تولید پست لارو میگو گرفته تا پرورش میگو و در نهایت برداشت آن، عمل آوری و عرضه به بازار مصرف، همه تحت کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.