دولت انگلیس در نظر دارد یک گروه فعال و معترض محیط زیست را در فهرست جرایم سازمان‌یافته این کشور قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، دولت انگلیس امروز اعلام کرد قصد دارد یک گروه طرفدار محیط زیست به نام «قیام علیه انقراض» را که به تازگی در روز شنبه مانع از انتشار چندین روزنامه مشهور شده بودند، در فهرست «جرایم سازمان‌یافته» قرار دهد.

امروز «پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس گفت قصد دارد وضعیت گروه طرفدار محیط زیست به نام «قیام علیه انقراض» (Extinction Rebellion) را بازنگری کند. او همچنین گفت یکی از گزینه‌های پیش رو قرار دادن این نهاد محیط زیستی در فهرست «گروه‌های دارای جرایم سازمان‌یافته» است.

با قرار گرفتن این گروه در چنین فهرستی احتمال دارد اعضای آن به «حبس تا پنج سال» محکوم شوند.

البته گروه قیام علیه انقراض در واکنش به این گفته وزیر انگلیسی، چنین اقدامی را «مسخره» توصیف کرده است.

یکی از سخنگویان این گروه به روزنامه ایندیپندنت گفت که استفاده از لفظ «جرایم سازمان‌یافته» برای توصیف فعالیت هزاران نفر از مردم عادی مثل «پرستاران، پزشکان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» و دیگرانی که عضو این گروه هستند، درست نیست.

هفته گذشته اعضای این گروه زیست محیطی هم زمان با پایان تعطیلات تابستانی، تظاهراتی گسترده را با هدف اعتراض به اهمال دولت انگلیس نسبت به «بحران جهانی آب‌وهوا» برگزار کردند. آن‌ها با تجمع در میدان مقابل پارلمان و به اشکال مختلف از جمله سر دادن شعار‌های اعتراضی و خوابیدن کف خیابان، اعتراض خود را اعلام کردند.

روز جمعه نیز بیش از ۱۰۰ معترض انگلیسی عضو گروه قیام علیه انقراض جاده‌های منتهی به چاپخانه‌های نیوزپرینترز (Newsprinters) در براکسبورن و نوزلی (Knowsley) در نزدیکی لیورپول را مسدود کردند و بنابراین مانع انتشار روزنامه‌های آن‌ها شدند.

هر دو چاپخانه متعلق به گروه رسانه‌ای خبر (News Corp) هستند که روزنامه‌های مهم انگلیس مانند «سان، تایمز، ساندی تایمز، دیلی تلگراف، ساندی تلگراف، دیلی میل و ایونینگ استاندارد» را منتشر می‌کنند.

پلیس لندن همچنین اعلام کرده ‌است که سال گذشته هزار و ۷۰۰ فعال محیط زیست در جریان تظاهرات ۱۰ روزه پایتخت دستگیر شدند که البته این امر در آن زمان نزدیک به شش میلیون پوند هزینه روی دست پلیس گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار