به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص دلایل افزایش قیمت ها در بازار خودرو تصریح کرد: اتفاقاتی که در بازار خودرو می افتد تنها تابع شرایط عرضه محصول نیست و به وضعیت اقتصاد کلان کشور هم مربوط می شود.
او ادامه داد: بخشی از مشکلات هم به تعهدات معوق خودروسازان بر می گردد. روزانه ۲ هزار و ۶۰۰ تقاضا برای خودرو در بازار خودرو وجود دارد اما تحویل خودرو از سوی خودروسازان مربوط به تعهدات قبلی است.
معمار باشی بیان کرد: خودروسازان به دلیل کاهش تولید طی سال گذشته، تعهدات قبلی خود را نتوانسته اند تحویل دهند بنابراین بخش زیادی از تحویل های روز مربوط به تعهدات قبلی است و تقاضاهای جدید را پوشش نمی دهد.
بیشتر بخوانید
بیشترین افزایش قیمت برای کدام خودروها بوده است؟
او افزود: تولید خودرو امسال در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است و عرضه تنها ۵ درصد بیشتر شده است که این ۱۵ درصد مابقی، مربوط به خودروهای ناقص کارخانه ها می شود.
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت تصریح کرد: خودروساز نمی تواند قطعات مورد نیاز خود را تامین کند و ناچار به تولید خودروی ناقص است.
این مقام مسئول در خصوص لزوم تنوع محصولات در بازه قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان بیان کرد: خودروسازان در حال حاضر طرح های توسعه ای دارند و برای عرضه خودروی ارزان قیمت مکلف شده اند. قرار است تا آخر سال محصولات ارزان قیمت دو شرکت ایران خودرو و سایپا به بازار عرضه شود.
معمارباشی در خصوص پیش بینی سه ماه دیگر بازار خودرو گفت: در بخش بازار آزاد نمی توان پیش بینی دقیقی داشت چرا که بازار تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد. در حوزه تولید و عرضه به طور قطع افزایش خواهیم داشت و با وجود اینکه در شرایط کرونا در کل دنیا تولید خودرو کاهش یافته است تولید خودرو در کشور ما ۲۰ درصد رشد داشته است.
او در باره داخلی سازی قطعات بیان کرد: داخلی سازی قطعات تا جایی که صرفه اقتصادی داشته باشد به نفع تولید داخل است اما باید مشخص کنیم عمق ساخت داخل تا کجا باید پیش برود . در کل دنیا برخی قطعات اگر در تیراژ بالا و بین المللی تولید نشوند صرفه اقتصادی ندارند.
انتهای پیام/
حالاتحویل بگیرید سرمایه مردم توبورس نابودشد سهام ایران خودروسایپا60درصدریخته همزمان قیمت خودروپرایدشده صدمیلیون اصلابشه پونصدمیلیون مگه کسی میادجواب بده
تصميم به كمك به ازدواج جوانان ميگيريم، طلاق زيادتر ميشود...
تصميم به حمايت از بورس ميگيريم، شاخص سقوط ميكند!
تصميم به ساماندهى بازار خودرو ميگيريم، ٢٠٪ گران ميشود...
تصميم به كنترل دلار ميگيريم دلار بالا ميرود...
فكر نميكنيد
يک مدتى هيچ تصميم نگيريم شايد اوضاع درست بشود!
تصميم به كمك به ازدواج جوانان ميگيريم، طلاق زيادتر ميشود...
تصميم به حمايت از بورس ميگيريم، شاخص سقوط ميكند!
تصميم به ساماندهى بازار خودرو ميگيريم، ٢٠٪ گران ميشود...
تصميم به كنترل دلار ميگيريم دلار بالا ميرود...
فكر نميكنيد
يک مدتى هيچ تصميم نگيريم شايد اوضاع درست بشود!
ضمنا همه جاي دنيا برا دويست سيصد هزار دستگاه همه قطعات رو از اول طراحي و نمونه سازي ميكنن واي به حال ما كه ميليون ميليون هم بزنيم بازم كم مياريم
چرا یکی از پیشنهادهای 11 گانه رییس انجمن وارد کنندگان خودرو را عملیاتی نمی کنید .همه راهها را در این چهل سال امتحان کردید یه بار هم به حرف کارشناسان گوش کنید برای رضای خدا
وگرنه اینو همه میدونن چرا قیمت خودرو گران شد.
شما هرجنسی بخای از شیر مرغ تا ادمی زاد چه مجاز چه قاچاق وارد میشه وقتی ام قاچاق میشه دولت میگه نمیتونیم جلوشو بگیریم بنا بر این ی عده تولید کننده حالا کشاورز باشه یا دامدار یا صنعتی همه ورشکست میشن ولی در مورد خودرو همیشه گمرک سیصد درصدی بوده و هیچوقت ازاد نشده و قاچاقم نمیشه کرد خب وقتی چیزی که سودش برا خودشونه چرا باید ارزون بشه
تازه داستان ما داستان استخان لای زخمه اگه نه همه محصولات سایپارو ت لبنان نهایتا تا 35ملیون اونم با دلار 23هزارتومن میفروشن
تازمانی که مرزهای مملکت مابسته باشد و این دوخودرو ساز به اصطلاح ادامه تولید داشته باشند وضع خیلی ازاین بدتر میشود
واما
دولت باید دست ازحمایت خودروسازهابردارد و مرزها آزاد کند
آن وقت ببینید گربه هم محصولات سایپا وایران خودرو نمی خرد
(҂`_´)
مقصر خود شما هستید
حقوق ها رو درست کنید و منصفانه
طرف تو امریکا با یک ماه حقوقش بهترین خودرو و لوکس ترین خودرو میخره
مونده فقط سر اختاپوس قطع بشه