معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندار کردستان گفت: کمبود کنجالە سویا با رایزنی‌های انجام شدە تا پایان شهریورماە مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندار کردستان در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان گفت: هم اکنون در نهاده‌های دامی نظیر ذرت و جو مشکلی نداریم و تنها کمبود موجود در بخش کنجاله سویا است که با تدابیر اتخاذ شده تا پایان شهریورماه این کمبود برطرف خواهد شد.

او افزود: کمبود کنجاله سویا در کشور به دلیل مشکلات ارزی است، اما هم اکنون حواله پنج هزار و ۳۰۰ تن سویا صادر شده که مقداری از آن نیز تحویل گرفته شده است.

جعفری اضافه کرد: ما پیشنهاد دادیم که از مرز باشماق مریوان کنجاله سویا وارد کنیم و همچنین از ذخایر استراتژیک نیز برداشت کنیم تا مشکل تولید کنندگان و مرغداران حل شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان بر ضرورت تغییر جیره مرغداری‌ها نیز تاکید کرد و گفت: ممکن است در آینده به سبب تحریم‌ها و مشکلات ارزی باز کشور با کمبود کنجاله سویا مواجه شود بر همین مبنا لازم است جیره خوراک مرغداری تغییر پیدا کند.

او در ادامه سخنان خود بر ضرورت نظارت بر بازار و قیمت کالا‌های اساسی در سطح بازار‌های استان تاکید کرد و افزود: با تغییر ارز تخصیص یافته از ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی افزایش قیمت‌ها طبیعی است، اما باید تلاش شود که این قیمت‌ها لحاظ و دست سواستفاده کنندگان و گرانفروشان کوتاه شود و دراین راه همراهی مردم و اتحادیه‌ها ضروری است.

او در ادامه از بروز برخی مشکلات برای شهروندان در هنگام جابجایی اثاثیه منزل ونبود نظارت بر شرکت‌های حمل بار منازل انتقاد کرد و گفت: لازم است شرکت‌ها و اشخاصی که وارد این حوزه می‌شوند کاملا شناسایی و دارای شناسنامه باشند.

جعفری افزود: گا‌ها از افراد هزینه‌های بالا و غیر متعارف برای حمل اثاث اخذ می‌شود و بر همین مبنا ساماندهی کامیون‌ها و شرکت‌های حمل اثاثیه ضروری است و بر همین مبنا ساماندهی آنان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.