جلسه بهره‌گیری از ظرفیت بازار سرمایه برای بنگاه‌های تولیدی و توسعه تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت فارس با اشاره به اهتمام ویژه و تعیین شاخص‌هایی برای هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید با ورود شرکت‌های تولیدی به بازار سرمایه، انتشار اوراق و سایر ابزار‌های نوین تامین مالی، گفت: این شاخص‌ها شامل توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، مدیریت واردات و توسعه صادرات، توسعه معادن و صنایع معدنی، مدیریت بازار و تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری است.

سید رضا ساداتی با تأکید بر اینکه توسعه فرهنگ استفاده از بازار سرمایه را در دستور کار وزارت صمت است، بیان کرد: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی در استان فارس داریم که اگر به سمت تولید سوق داده شوند شاهد تغییر و تحول مثبتی خواهیم بود و باید به سمت استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها برویم.

او با اشاره به هدف گذاری استان فارس در بازار سرمایه افزود: با توجه به فعالیت حدود ۴ هزار واحد صنعتی در استان فارس، ضرورت دارد در سال جهش تولید بالغ بر ۷۰ واحد تولیدی استان که ظرفیت بهره گیری از بازار سرمایه را دارند با تشکیل جلسات مشاوره‌ای و آموزشی زمینه پیوستن این واحد‌های تولیدی استان فارس به بازار سرمایه فراهم شود.

ساداتی با تاکید براینکه استفاده از ابزار‌های نوین مالی برای تولید یک الزام است، افزود: شرایط اقتصادی کشور و محدودیت در منابع مالی ایجاب می‌کند در راستای کمک به بخش تولید و تحقق شعار جهش تولید، بسوی استفاده از ابزار‌های نوین مالی حرکت کنیم و معتقدیم این موضوع یک انتخاب نیست یک الزام برای بخش تولید است.

جلسه ویدئو کنفرانس بهره‌گیری از ظرفیت بازار سرمایه برای بنگاه‌های تولیدی، فرایند پذیرش و عرضه سهام شرکت‌ها و نحوه واگذاری در بورس و توسعه تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه با حضور مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت صمت و مدیران سازمان بورس استان تهران و ۵۰۰ شرکت منتخب و سازمان صمت استان‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.