با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف اجرایی کلینیک حقوق کودک مشهد در فرهنگسرای کودک و آینده افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،طاهره طهماسبی سرپرست امور بانوان استانداری خراسان رضوی گفت: امیدواریم دامنه فعالیت کلینیک کودک فقط به شهر مشهد معطوف نباشد و فعالیت‌های حوزه کودک به کل شهر‌های خراسان رضوی تسری یابد و با هم‌افزایی در ظرفیت‌های استان، بهره لازم را از ایجاد این کلینیک ببریم.

او افزود: یکی از موضوع‌های مهمی که در رأس کار داریم، موضوع کودک است. باتوجه‌به اینکه قانون حمایت از کودکان مصوب شده است و مراحل اجرایی را طی می‌کند، این قانون می‌تواند بسیاری از مسائل این حوزه را برطرف کند.

حقدادی، معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: ما درحوزه کودکان خلاء زیاد داریم که نیازمند همکاری بخش غیر دولتی است و بهزیستی استان هم از آن دسته سازمان‌هایی است که در حوزه ساماندهی انواع و اقسام کودکان کار میکند که نیازمند همکاری فعالان در این حوزه است.

بیشتر بخوانید


او به گستردگی فعالیت بهزیستی در حوزه کوکان اشاره کرد و افزود: بهزیستی در حوزه کودکان معلول و بیمار، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، کودکان ناشی از عوارض و آسیب‌ها مثل کودکان بازمانده از طلاق یا حوزه کودکان کار و خیابان دارای مسئولیت است.

معاون بهزیستی استان ادامه داد: گروه کودکان تحت پوشش بهزیستی وسیع است و از طرفی هم مسائل اقتصادی سال‌های اخیر و مسئله کرونا این قشر را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است و فعالیت ویژه‌ای با کمک متولیان در حوزه ساماندهی این کودکان را می‌طلبد.

حقدادی بیان کرد: ما مشکلات همه این کودکان را می‌بینم وخوشحالیم که اخیرا قانونی به نام قانون حمایت از اطفال و نوجوانان با فراز نشیب‌های چندین ساله تصویب شد. این قانون به ما خیلی کمک می‌کند که بتوانیم در حوزه کودکان موفق ترعمل کنیم.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.