معاون تعاون وزیر کار گفت: با توسعه بخش تعاون تاب آوری اقتصادی کشور را در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ای که به کشورمان تحمیل شده افزایش می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد کبیری معاون‌امور‌تعاون وزارت‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای با بسیج سازندگی با محوریت شناسایی افرادی که مستعد تشکیل تعاونی هستند منعقد شد.

او با بیان اینکه رویکرد بخش تعاون در دو سال اخیر حمایت ویژه از تشکیل و توسعه تعاونی‌های اشتغالزا با محوریت جوانان و زنان بوده است، گفت: امروز در گام‌نخست تفاهم نامه‌ای را با سازمان بسیج سازندگی با هدف شناسایی افراد مستعد تعاونی به امضا رساندیم.

کبیری افزود: بر مبنای این تفاهم نامه حمایت‌های مالی و ارائه تسهیلات با نرخ ترجیحی و صدور ضمانت نامه تا سقف یک میلیارد تومان بدون وثیقه و مشاوره‌های حقوقی و کسب و کار را در اختیار تعاونی‌ها قرار میگیرد.

معاون تعاون وزارت کار با بیان اینکه تشکیل این تعاونی‌ها در قالب کمیته‌ای مشترک را دنبال کنیم، ادامه داد: در شرایطی که اقتصاد ایران از بیماری رکود تورمی رنج می‌برد حمایت سیاست گذاران از بنگاه‌های کوچک از جمله تعاونی‌ها می‌تواند بخشی از آثار منفی را برطرف کند.

معاون وزیر با بیان اینکه اگر بتوانیم بستر مناسبی در این خصوص فراهم کنیم و سرمایه‌های خرد مردمی را به سمت تعاونی‌های تولیدی و توزیعی و خدماتی هدایت کنیم قطعا جذابیت بازار‌های اغواگرانه ارز و طلا از بین خواهد رفت و کاهش منابع ریالی مردم را شاهد نخواهیم بود، افزود:با توسعه بخش تعاون تاب آوری اقتصادی کشور را در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ای که به کشورمان تحمیل شده افزایش می‌دهیم.

کبیری تصربح کرد: این اقدامات را با رویکرد اقتصاد مقاومتی که جزء اصلی‌ترین و مهمترین فرمایشات مقام معظم رهبری است دنبال می‌کنیم.

درحال تکمیل...

کبیری افزود: ما معتقدیم در شرایطی که ایران از آثار اقتصادی کرونا رنج می‌برد قطعا کمک تعاونی‌ها می‌تواند بخشی از آثار منفی را منتفی کند.


او گفت: باورمان این است که اگر بتوانیم بستر مناسبی فراهم کنیم و سرمایه‌های خرد مردمی را به تعاونی‌های توزیعی و خدماتی گسیل دهیم قاعدتا از جذابیت بازار‌های اغواگرایانه جلوگیری می‌شود.

معاون تعاون وزیر کار با بیان اینکه ۶ هزار و پانصد تعاونی فعال در مسکن مهر داشتیم که موظف بودند ۸۴۰ واحد را تحویل مردم دهند، گفت: پیشرفت تحویل مسکن مهر به مردم به ۹۱ درصد رسیده است.

او با بیان اینکه اگر قانون اجازه دهد از همین منابع برای ۹ درصد باقی مانده که دچار مشکلات مالی شده اند استفاده کنیم، گفت:پرونده مسکن مهر سال ۹۹ در بخش تعاونی به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار