نماینده فراکسیون الصادقون عراق اعلام کرد آمریکا به دنبال ایجاد آشوب با هدف ادامه اشغالگری عراق است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه موازین نیوز، «ثامر ذبیان» نماینده فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق امروز دوشنبه در سخنانی بر اتخاذ یک موضع ملی یکپارچه در برابر مداخلات آمریکا در عراق از یکسو و تلاش مقابله با حمایت مالی از مسأله تروریسم و فعالیت‌های تروریستی از سویی دیگر تأکید کرد.

ثامر ذبیان گفت: اقدامات آمریکا و تحرکات تحریک آمیز ترکیه، سبب ایجاد بحران در کشور می‌شود.

او در ادامه تصریح کرد: آنچه واشنگتن از حمایت از آشوب در عراق انجام می‌دهد و نیز تلاش‌های خصمانه این کشور و مداخلات آشکارش در امور عراق، موضعی ملی و یکپارچه را می‌طلبد.

ثامر ذبیان، نماینده فراکسیون الصادقون درادامه تصریح کرد: آمریکا تنها به حمایت از تروریسم در منطقه به طور کلی و عراق به طور ویژه اکتفا نمی‌کند؛ بلکه این کشور در تلاش است تا یک آشوب فرقه‌ای جدیدی را با هدف ادامه اشغالگری خاک کشور ایجاد کند.

گفتنی است پیشتر نیز نمایندگان پارلمان عراق در سخنانی تاکید کرده بودند که ضروری است دولت به اجرای مصوبه مجلس مبنی بر مخالفت با حضور نظامی آمریکا در عراق پایبند باشد.

محمد کریم، نماینده فراکسیون پارلمانی الصادقون گفته بود: طرف مذاکره کننده عراقی باید واشنگتن را به احترام گذاشتن به حاکمیت عراق و خارج کردن نیروهایش از این کشور ملزم کند.

احمد الاسدی، نماینده ائتلاف الفتح نیز گفته بود: این ائتلاف مخالفت خود را با باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در عراق به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر ابلاغ کرده است.

حسن الجنابی، نماینده ائتلاف عراقیون نیز گفت: تفاهمات بین بغداد و واشنگتن هر چه باشد، مجلس عراق درباره خارج کردن نیرو‌های خارجی تصمیم خود را گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار