شریف‌نژاد گفت: در سال‌های گذشته متقاضیان ورود به رشته‌های ورزشی حدود ۵ هزار نفر بودند که امسال با افزایش بی سابقه‌ای به ۴۲ هزار داوطلب رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  صبح امروز، ۱۷شهریور نشست مطبوعاتی آگاهی و بینش راه به پژوهشگاه تربیت بدنی با حضور علی شریف نژاد رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

شریف نژاد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: بحث آزمون عملی کنکور دغدغه تمام داوطلبان در این روز‌های کرونایی است.

او افزود: در تمام دنیا اثبات شده است که یک فعالیت علمی اگر بخواهد در جامعه‌ای جای پیدا کند حدود ۵ الی ۱۰ سال طول خواهد کشید، در حالی که رسانه‌ها می‌توانند این مدت زمان را کاهش دهند.

افزایش متقاضیان ورود به رشته‌های ورزشی

شریف نژاد تصریح کرد: امسال اتفاق بی سابقه‌ای در آزمون‌های عملی کنکور اتفاق افتاد و آن هم ورود ۴۲ هزار داوطلب در مقطع کارشناسی به رشته‌های ورزشی بود در حالی که در سالیان گذاشته جذب متقاضیان این رشته حدود ۴ هزار تا ۵ هزار داوطلب بود.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته ۱۰ مرکز به برگزاری آزمون‌های عملی اقدام می‌کردند، اما امسال آن را به ۳۵ مرکز در ۳۵ استان ارتقا دادیم؛ چرا که تحقق این موضوع باعث کاهش تردد داوطلبان در سطح شهر می‌شد و برای انجام این موضوع دستور العمل‌های فنی از طرف صادر شده بود که اطلاع رسانی آن روی سازمان سنجش و پژوهشگاه قرار گرفته است.

شریف نژاد اضافه کرد: هفته آینده زمان برگزاری این آزمون‌های عملی خواهد بود که با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

او اظهار کرد: فعالیت بدنی باعث قوی شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آنجایی که کرونا باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود این موضوع در پژوهشگاه ما مورد توجه کارشناسان قرار گرفت و همکاران رسانه‌ای ما ۷۰ ساعت کار خبری و علمی در خصوص نحوه فعالیت بدنی در منزل انجام دادند.

شریف نژاد با بیان اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی برای برگزاری کلاس‌های عملی از سوی وزارت علوم به علت شیوع ویروس کرونا به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، تاکید کرد: تمام دانشگاه‌های سطح کشور در زمان شیوع کرونا به منظور حفظ سلامت جسمانی دانشجویان، استادان و ... به صورت مجازی ترم را به پایان رساندند، اما رشته تربیت بدنی از جمله رشته‌هایی بود که باید به صورت حضوری برگزار می‌شد و در این خصوص جلسه‌ای با حضور ۴۶ نفر از روسای دانشگاه‌های کشور در وزارت علوم برگزار شد تا شیوه نامه‌های بهداشتی برای دانشجویان در زمان برگزاری حضوری کلاس‌ها تدوین شود.

ارتقای پژوهشگاه‌ها نیازمند بودجه

شریف نژاد در جمع خبرنگاران ادامه داد: پژوهشگاه تربیت بدنی به منظور ارتباط با جامعه، ارتباط خوبی با وزارت صنعت برقرار کرد.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی را در ابتدا شناسایی کردیم؛ چرا که این دستگاه‌ها باید بودجه‌ای را برای ارتقای پژوهشگاه‌ها در نظر بگیرند.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم گفت: اجرای کار پژوهشی و نشر دانش از تکالیف پژوهشگاه ماست. ۵ نشریه تخصصی در این پژوهشگاه داریم که در سطح کشور بسیار پسندیده هستند، در گام اول از مسیر نشریات تخصصی باید اثری گذاری خود را در خانواده علمی انجام دهیم و از همین نقطه فعالیت‌های خود را شروع کنیم.

شریف نژاد تصریح کرد: ماهیت ورزش بسیار گسترده است و زمینه‌های کاری بسیار زیادی دارد که هر کدام از دستگاه‌های اجرایی در این حوزه باید برای برای بچه‌هایی با نیاز‌های ویژه فعالیت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار