مدیر جهاد کشاورزی مهاباد از آغاز برداشت انگور در تاکستان‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار و ۶۶۴ تُن انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت شود که این میزان نسبت به سال قبل افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه محصول انگور علاوه بر تازه خوری به شهر‌ها و استان‌های همجوار ارسال می‌شود، افزود: انگور دومین محصول باغی آذربایجان غربی است و ۳۰ هزار نفر بصورت غیر مستقیم در کار داشت و برداشت، بسته بندی و حمل و نقل در این استان فعالیت می‌کنند.

کریمی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های ترویجی برای کشاورزان و نبود سرمازدگی موجب افزایش تولید این محصول در سال جاری شده است، اظهار کرد:پیش‌بینی می‌شود یک هزار و ۸۴۸ تن محصول از تاکستان‌های دیم با میانگین سه تن در هر هکتار و ۸۴۰ تن محصول نیز از مزارع آبی با میانگین ۱۲ تن در هکتار برداشت شود.

ایمانیان با بیان اینکه امسال مجوزی برای احداث باغ‌های آبی در سطح استان صادر نشده است، ادامه داد: تاکستان‌های این شهرستان در بخش انگور آبی ارقام کشمشی، انگور زرد و قرمز و در بخش دیم نیز ارقام خلیلی، دسته‌چن، مایه‌مو، ریش‌بابا و سایر ارقام بومی دیگر کشت شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.