صدور مجوزِ ساخت برای برخی زمین‌های "قولنامه‌ای"

رئیس شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه لوایح خوبی در شورای شهر تصویب شده و یا در دستور رسیدگی است، گفت : از جمله این لوایح بحث صدور مجوز ساخت و ساز برای برخی زمین‌های قولنامه‌ای بود که اتفاق بزرگی را رقم می‌زند.

صدور مجوزِ ساخت برای برخی زمین‌های به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حیدری رئیس شورای شهر کرمانشاه گفت : بخش زیادی از زمین‌های شهر کرمانشاه قولنامه‌ای یا وقفی هستند و بر همین اساس تصمیم گرفته شد جهت پیشبرد امر ساخت و ساز، برای برخی از این زمین‌های قولنامه‌ای مجوز ساخت صادر شود.

او در خصوص شرایط این زمین‌های قولنامه‌ای گفت : هر زمین قولنامه‌ای که حداقل یک ضلع آن به معبر متصل شود و دو ضلع دیگر آن ساخته شده باشد، می‌تواند مجوز ساخت بگیرد.

حیدری اشاره‌ای هم به اجرایی شدن قانون "پیش فروش املاک آپارتمانی" در برخی شهر‌های کشور داشت و افزود: این قانون که مصوب سال ۱۳۹۴ است بنا به دلایلی تا به امروز در کرمانشاه اجرایی نشده و درصدد اجرایی شدن آن هستیم.

او افزود: بر اساس این قانون اداره ثبت، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری‌های بر معاملات صورت گرفته میان پیش فروشنده و پیش خریدار واحد‌های آپارتمانی نظارت کرده و با این کار از بسیاری تخلفات در این حوزه پیشگیری می‌شود.

او افزود: با توجه به نظارت صورت گرفته، دیگر پیش فروشنده واحدها، نمی‌تواند هرطور که خواست واحد‌های آپارتمانی را بسازد و بر اساس قرارداد صورت گرفته واحد‌های احداثی باید نسبت به شرایط پیش فروش آن حداکثر پنج درصد تفاوت داشته باشد، در غیراینصورت امکان شکایت و پیگیری و دریافت خسارت برای پیش خریدار محفوظ است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.