رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با رئیس شورای اتحادیه اروپا از این اتحادیه خواست در قبال تنش‌های اخیر میان این کشور و یونان در مدیترانه شرقی سیاست بی‌طرفی را در پیش بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور، و شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا، تلفنی گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، اردوغان و میشل در این تماس تلفنی آخرین تحولات مدیترانه شرقی و روابط ترکیه با اتحادیه اروپا را بررسی کردند.

اردوغان در گفتگو با میشل تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید به مسئولیت‌هایش درباره جلوگیری از اقدامات تنش‌زای یونان و برخی از کشور‌های این اتحادیه در مدیترانه شرقی و دریای اژه در چارچوب حقانیت عمل کند.

او در این تماس تلفنی ضمن اشاره به اینکه موضع اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه شرقی آزمون صداقت از نظر حقوق بین‌الملل و صلح منطقه‌ای است، گفت: اظهارات و اقدامات تحریک‌آمیز سیاستمداران اروپایی در مورد مسائل منطقه‌ای نفعی برای دستیابی به راهکار نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور ترکیه در پایان سازمان‌های اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو را به رفتار عادلانه، بی‌طرفانه و مسئولانه در قبال مسائل منطقه‌ای فراخواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار