رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از تحقق ۹۴ درصد نوبت گیری نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش سلامت خبرداد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: برنامه ارزشمند سنجش به عنوان فرصتی برای برنامه ریزی آموزشی، مداخله به هنگام، تشخیص وکمک به بهبود کیفیت آموزشی وکنترل عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در دو مرحله مقدماتی (غربالگری) و تخصصی همزمان با سراسر کشور در استان در حال اجرا است.

رنجبر با بیان اینکه تا کنون پانزده هزارو ۱۲۳ نفرنوآموز درسامانه‌ی سنجش سلامت نوبت گیری کردند، افزود: درشرایط کنونی بیماری کرونا نوبت گیری در سامانه با فاصله زمانی نیم ساعت است، هرپایگاه سنجش روزانه تعداد ۲۰ نفر نوآموز را ارزیابی وساعت کاری در نوبت صبح ازساعت ۸ تا ۱۳ ودر نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۹ با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: ازآغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش (چهارم مرداد) تا کنون یازده هزارو ۵۵۴ نفرنوآموز معادل ۷۲ درصد نوآموزان بدوورود به دبستان با مراجعه به پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند.

او افزود: از این تعداد نوآموز ارزیابی شده در پایگاه‌های سنجش، ۵۰۸ نفر مشکوک به مشکل بینایی، ۲۰۶ نفرمشکوک به مشکل شنوایی، ۳۴ نفر دارای مشکلات جسمی- حرکتی ویک هزارو ۶۱۰ نوآموزنیز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکردند و به مرحله تخصصی ارجاع شدند.

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان گفت: ۱۵۰ نفر نیروی اجرایی تخصصی در ۲۱ پایگاه اولیه ومجازی با ارزیابی شنوایی، بینایی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان اجرای برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان استان را تا ۱۵ مهرماه جاری برعهده دارند.

رنجبر اظهار کرد: بر اساس آمار‌های جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا رشدی هستند و تشخیص به موقع این کودکان نه تنها می‌تواند از بروز و تشدید معلولیت‌ها در آن‌ها جلوگیری نماید بلکه در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است و تشخیص ندادن به موقع مشکلات، آسیب‌های جبران ناپذیری را دارد.

او در ادامه افزود: ۲۷ هزارو ۴۳۴ نفر نوآموز بدوورورد به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ مورد ارزیابی‌های اولیه وتخصصی قرار گرفته وبه مدارس معرفی شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.