استاندار اصفهان گفت: اگر می‌خواهیم به سمت توسعه حرکت کنیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه عباس رضایی استاندار اصفهان در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس که در دبیرستان خیرساز مسعود باقری شاهین‌شهر برگزار شد در سخنانی با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید گفت: احترام و جایگاه بسیار خاص و ارزشمندی برای تمامی فرهنگیان عزیز قائل هستیم و نباید فراموش کنیم که اگر می‌خواهیم کشور به سمت توسعه حرکت کند باید به آموزش و پرورش و مدرسه توجه شود.

رضایی با اشاره به تغییرات فرآیند آموزشی در سال تحصیلی جدید افزود: امسال فرآیند آموزش دستخوش تحولی جدید بوده و این خود یک تنوع محسوب می‌شود به هر حال این شرایطی است که در تمامی جهان و سراسر کشور وجود دارد و باید تلاش کنیم تا این تهدید به یک فرصت تبدیل شود.

او شرایط کرونایی را بیاموزیم و به همین منظور تمهیدات خاصی برای تمامی فعالیت‌ها از جمله فرآیند آموزشی در نظر گرفته شده است؛ همانطور که در ماه‌های پایانی سال تحصیلی گذشته، امتحانات نهایی و آزمون سراسری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا سلامت دانش‌آموزان عزیزمان است و یکی از دلایلی که نواحی شش گانه شهر اصفهان و ۴ شهرستان با تاخیر فرآیند آموزش حضوری خود را آغاز میکنند، اولویت سلامت دانش‌آموزان است و قطعا در هر زمان اگر شرایط به گونه‌ای باشد که سلامت دانش‌آموز در خطر قرار گیرد، تصمیمات ویژه‌ای اتخاذ خواهد شد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علم‌آموزی در دین اسلام اشاره کرده و افزود: مبارزه با جهل و علم آموزی در دین ما سفارش شده و این مهم‌ترین دلیلی است که سبب شده تعلیم و تربیت در هر شرایطی ادامه یابد.

استاندار اصفهان در پایان خطاب به دانش‌آموزان با توصیه به غنیمت شمردن فرصت‌ها تاکید کرد: باید تلاش کنید تا از کاروان پرشتاب علم عقب نمانید و این کار با غنیمت شمردن فرصت، مطالعه و افزایش اطلاعات به صورت مستمر امکان پذیر است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.