معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مسافرت‌های هفته گذشته بر آمار ابتلا به کرونا تاثیر گذاشته است و احتمالا تا آخر هفته تعداد بیماران بستری شده به بیش از ۲۰۰ نفر می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  دکتر نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: بر اساس آخرین ویرایش اپلیکیشن ماسک که در روز ۱۳ شهریورماه انجام شد، ابرکوه در وضعیت قرمز و یزد، مهریز، خاتم و میبد در وضعیت نارنجی و بافق، بهاباد، تفت و اردکان در وضعیت زرد قرار دارند و تنها شهر وضعیت سفید استان نیز اشکذر است.

او بر لزوم مراقبت شدید در شرایط کنونی تأکید کرد و گفت: کمترین بی دقتی و ساده انگاری می‌تواند ما را با مشکل جدی مواجه سازد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: من نگران مسافرت‌های انجام شده در هفته گذشته هستم و احتمال می‌دهم که این مسافرت‌ها در چند روز آینده تاثیر بگذارد و سیر بستری‌های ما را افزایش دهد.

او از افزایش بیماران بستری در استان خبر داد و افزود: در حالی که آمار بیماران بستری شده تا ۱۶۹ نفر کاهش یافته بود امروز ۱۸۴ نفر بیمار بستری هستند و به نظر می‌رسد مسافرت‌ها تاثیر خود را گذاشته و تا آخر هفته تعداد افراد بستری به بالای ۲۰۰ نفر برسد.

نوری شادکام درباره آغاز سال تحصیلی و حضور دانش آموزان در مدارس گفت: آموزش و پرورش هم اکنون فشار شدیدی را تحمل کرده  است و باید سه گانه آموزش، سلامت دانش آموزان و نگرانی شدید و عمیق خانواده‌ها را مدنظر قرار دهد.

او تأکید کرد: آموزش از اهمیت فراوانی برخوردار است و دانش آموزان باید به نحو مطلوب آموزش ببیند و عقب نیفتند، اما بحث سلامت از آموزش مهمتر است و هم اکنون خانواده‌ها به شدت نگران هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: باید مسیری را طی کنیم تا هم دانش آموزان از لحاظ سلامت دچار آسیب نشوند و هم آموزش تعطیل نشود که به نظر می‌رسد با یک تدبیر ویژه بتوان این مشکل را حل کرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.