انرژی تولیدی نیروگاه نکا از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: بیش از ۴ میلیارد و ۶۸۴ میلیون و ۷۷۱ هزار کیلو وات ساعت انرژی در واحد‌های بخاری و بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا از ابتدای امسال تا پایان تیرماه تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد رشد داشته است.

او افزود: بیش از ۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون و ۳۵۸ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در این مدت به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد.

نعمتی با بیان اینکه در این مدت ۷۳.۱۶ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و ۲۶.۸۴ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمده است، گفت: ۴۲.۸ درصد انرژی تعهدی نیروگاه طبق برنامه محقق شد.

نعمتی همچنین به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحد‌های این نیروگاه پس از ۴ دهه کارکرد، اشاره کرد و گفت: بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحد‌های این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی در فصول مختلف سال بویژه در فصل تابستان که تقاضای بیشتری وجود دارد، کار آسانی نیست.

او افزود: همکاران توانمند و متخصص ما مانند همیشه به عشق مردم و با تلاش مضاعف و همت جهادی خود در انجام به موقع بازدید‌های دوره‌ای و تعمیرات میاندوره‌ای و اساسی و نیز نگهداری اصولی واحد‌ها توانستند آمادگی واحد‌ها را برای تولید و پایداری شبکه برق کشور در وضعیت مطلوبی حفظ کنند و در ایام پیک مصرف تابستان عملکرد قابل قبولی به ثبت برسانند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا افزود: در تابستان امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم تأمین برق مراکز درمانی، مسئولیت خادمان مردم در صنعت برق دوچندان شده بود ولی با همراهی مردم و همت کارکنان نیروگاه ،کار و فعالیت در تمامی ایام با اعمال محدودیت و فاصله گذاری‌های اجتماعی بدون وقفه ادامه داشت تا خللی در کار مدافعان  سلامت بوجود نیاید.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار