مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت پسته در سطحی معادل ۳۴ هزار و ۳۴۰ هکتار از باغات پسته کرمان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مسعودی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: سطحی معادل ۳۶ هزارو ۷۴۳ هکتار از باغات شهرستان به کشت ارقام مختلف پسته شامل فندقی، احمد آقایی و اکبری اختصاص داده شده است.

او افزود: برداشت پسته در این شهرستان زمینه اشتغالزایی حدود ۵۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر روز را فراهم آورده است.

مسعودی تصریح کرد: این باغات در ۵ بخش تابعه شهرستان شامل مرکزی، راین، ماهان، باغین، چترود و گلباف قرار دارند که ۱۶۲ واحد مکانیزه و ۶۳۰ واحد خانگی برای برداشت و فرآوری این محصول در شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

او تصریح کرد: با نزدیک شدن فصل برداشت این محصول در شهرستان، پیش بینی می‌شود برداشت آن در سطحی معادل ۳۴ هزار و ۴۴۰ هکتار از باغات پسته بارور به صورت کال و رسیده به ترتیب از نیمه اول شهریور ماه آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه داشته باشد.

مسعودی گفت: با توجه به بارندگی‌های زیاد ابتدای فصل و نوسانات دمایی زیاد، سرمازدگی و تگرگ در زمان اوج گرده افشانی پسته و از طرفی نبود سال آوری این محصول طی امسال، پیش بینی می‌شود که عملکرد پسته در این سطح پسته بارور به طور متوسط ۱۹ هزار و ۲۱۴ تن و در هرهکتار  ۶۰۰ کیلوگرم پسته خشک باشد که نسبت به پارسال، شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی عملکرد خواهیم بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار