معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: طرح احداث پردیس سینمایی این شهرستان به عنوان مطالبه فرهنگی و مردمی باید تسریع شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، موسوی حسینی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه در نشست بررسی طرح احداث پردیس سینمایی مراغه گفت: با توجه به توافق و تفاهم نامه پیشین بین شهرداری مراغه و حوزه هنری آذربایجان شرقی، اجرای این طرح عملیاتی و نهایی شود.

او گفت: سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری به ویژه ساخت پردیس سینمایی، از خواست‌ها و دغدغه‌های مردم این شهرستان در سال‌های اخیر بوده است.

او با اشاره به ضرورت‌های توسعه زیرساخت‌های فرهنگی افزود: مشکلات و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از خلا موجود در زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است.

او افزود: از این رو شهرداری به عنوان متولی فرهنگی و اجتماعی، مسئول پر کردن این خلا‌ها با بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در زمینه ایجاد مجتمع‌های سینمایی است.

 احمدی شهردار مراغه نیز گفت: هزینه در حوزه فرهنگ و هنر همواره موجب کاهش هزینه‌های مدیریت شهری در درازمدت خواهد بود.

 احمدی افزود: شهرداری مراغه آماده همکاری و مشارکت در احداث پردیس سینمایی مراغه بوده و از سرمایه گذاری در این زمینه حمایت می‌کند.

او با تاکید بر تداوم حمایت از طرح‌های فرهنگی از سوی شهرداری افزود: شهرداری مراغه در زمینه پردیس سینمایی هیچگاه نگاهی اقتصادی و انتفاعی نداشته است.

بلاغی مدیر حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز گفت: احداث پردیس سینمایی مراغه از اولویت‌های حوزه هنری در زمینه توسعه زیرساخت‌های سینمایی و هنری در شمال غرب کشور است.

بلاغی افزود: حوزه هنری در راستای رسالت و راهبرد خود، در قالب تفاهم و توافق نامه مشترک با شهرداری مراغه در جهت تسریع و تسهیل در اجرای طرح احداث پردیس سینمایی این شهرستان حرکت می‌کند.

او افزود: اجرای این طرح نیازمند حمایت و همراهی نهاد‌های مختلف شهرستانی برای تسهیل در روند اجرایی آن با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود است.

 دادرس فیاض رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز گفت: پارسال به دلیل مشکلات مختلف، تعداد سینما‌های مراغه از پنج سینما به تنها سینمای فعلی فرهنگ این شهرستان کاهش یافته است.

 دادرس فیاض افزود: با توجه به پیشینه فرهنگ و هنر این شهرستان، ایجاد مرکزی هنری، چون پردیس سینمایی در این شهرستان ضرورتی انکارناپذیر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.