معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: طرح دورا پزشکی در راستای اجرای عدالت سلامت در مناطق محروم اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هاشمی معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به طرح دورا پزشکی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اجرای عدالت سلامت در ۱۲۰ نقطه کشور و در نقاط محروم و به خصوص در مناطق مرزی این طرح را اجرایی کرده است.

وی ادامه داد: خدمات بهداشتی و درمانی را وزارت بهداشت و درمان ارائه می‌دهد و ما زیر ساخت‌های آن را فراهم می‌کنیم و زیرساخت‌های ارتباطی برای ارتباط پزشک و بیماران با یکدیگر جهت صرفه جویی در زمان و بسیاری اقدامات دیگر ذیل این برنامه انجام می‌شود.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: در گذشته امضای الکترونیکی اهمیت نداشت، اما اکنون هم بیمه و هم نسخه مورد قبول است.

هاشمی تصریح کرد: این برنامه در ۲۳ نقطه و ۶ دانشگاه علوم پزشکی اجرایی خواهد شد. ایجاد عدالت اجتماعی در بعد سلامت از جمله نقاط مثبت طرح دورا پزشکی است و بیماران مناطق محروم می‌توانند از تمام اقدامات پزشکی آن استفاده کنند.

وی افزود: این طرح در ۶ ماه آینده ارزیابی خواهد شد و اگر به اهداف ستاد اجرایی برسیم، به توسعه آن فکر می‌کنیم.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اقدامات این ستاد در دوران کرونا گفت: در دوران شیوع این بیماری ارتباط بین بیمار و پزشک متخصص برقرار شد و ذیل شماره ۴۰۳۰ پزشکان به بیماران مشاوره ارائه کردند و ۲۰ میلیون نفر با این شماره تماس گرفتند و توانستیم از زیرساخت آن استفاده کنیم.

هاشمی ادامه داد: بزرگترین کارخانه ماسک در منطقه را افتتاح کردیم و روزانه بالغ بر ۳ و نیم میلیون ماسک تولید می‌شود و به تولید روزانه ۴ میلیون ماسک هم می‌رسد، همچنین از هفته آینده ماسک ویژه دانش آموزان را با ابعادی کوچک‌تر تولید خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار