رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: کلاس‌های درس این دانشگاه به صورت نیمه‌حضوری از ۲۹ شهریورماه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: کلاس‌های درس این دانشگاه به صورت نیمه‌حضوری از ۲۹ شهریورماه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او افزود: انتخاب رشته واحد‌های درسی از امروز به مدت یک هفته به صورت مجازی آغاز شده است.

کریمی اضافه کرد: کلاس‌های درس تئوری نیز به صورت مجازی و واحد‌های عملی نیز به صورت حضوری و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


او در خصوص دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه نیز ادامه داد: بنا بر دستورالعمل‌های ملی ستاد کرونا در ابتدا شرایطی فراهم می‌شود تا این دانشجویان جدید به مدت هرچند کوتاه در دانشگاه حضور پیدا کنند و سپس به صورت مجازی در کلاس‌های حاضر شوند.

کریمی گفت: اگرچه دستورالعمل‌های ملی ملاک عمل است، اما این دستورالعمل‌ها با توجه به شرایط هر منطقه بومی می‌شود.

او، تعداد دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ این دانشگاه را حدود دو هزار نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه وضعیت دانشجویان جدیدالورود هنوز مشخص نشده است نمی‌توان آمار دقیقی در این خصوص ارائه داد.

کریمی به دستورالعمل‌های بهداشتی تدوین شده برای شروع به فعالیت دانشگاه‌ها اشاره و اضافه کرد: استادان، دانشجویان و پرسنل دانشگاه فرم خوداظهاری از سایت وزارت بهداشت دریافت و تکمیل کنند و در صورتی که علائم بیماری نداشتند فرم را مانند کارت پرسنلی یا دانشجویی همراه داشته باشند و در صورت بروز هرگونه بیماری تنفسی و علایمی شبیه سرماخوردگی برای ویزیت به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کنند.

او ادامه داد: استفاده از سیستم تهویه یا باز گذاشتن پنجره‌ها ضروری است و در صورت استفاده از سرویس ایاب و ذهاب فاصله یک و دو دهم متری حفظ شود و همین فاصله بین میز و صندلی‌های درس رعایت شود و افراد به صورت یک در میان در کلاس درس حاضر می‎شوند.

کریمی با بیان اینکه تمام برنامه‌های گروهی دانشجویی شامل همایش‌ها و نشست‌ها لغو است، خاطرنشان کرد: ضدعفونی کردن کلاس، میز، دستگیره، درب، کلید لامپ، تخته وایت‌برد و تمام سطوح در تماس با دست بلافاصله بعد از پایان کلاس آموزشی توسط نیروی خدمات انجام شود.

او به شرایط فعالیت دانشجویان در محیط آزمایشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: وجود سیستم تهویه در محل کارگاه و آزمایشگاه ضروری است و هنگام کار در آزمایشگاه از وسایط حفاظت شخصی مانند دستکش یکبار مصرف و ماسک استفاده شود.

کریمی افزود: در آزمایشگاه تمام لوازم، تجهیزات و سطوح در تماس با دست، توسط افراد استفاده کننده در پایان کار با نظارت مسئول آزمایشگاه باید ضدعفونی شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار