یکی از اعضای ارشد حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن خواستار برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام در این کشور بلافاصله پس از روی کار آمدن نخست‌وزیر جدید شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «شونیچی سوزوکی» رئیس شورای عمومی حزب لیبرال دموکرات ژاپن، در یک برنامه تلویزیونی عمومی گفت نخست وزیر جدید بلافاصله پس از به قدرت رسیدن می‌تواند مجلس عوام را منحل و انتخابات زودهنگام در کشور برگزار کند.

به نوشته روزنامه دولتی کیودو، این مقام ارشد گفته است: «در حال حاضر برگزاری یک انتخابات عمومی با کابینه جدید که از حمایت عمومی بالایی برخوردار باشد یکی از گزینه‌هاست.»

رئیس حزب لیبرال دموکرات در ۱۴ دسامبر انتخاب خواهد شد و قرار است جانشین آبه شینزو شود. آبه در ۲۸ اوت به طور ناگهانی اعلام کرد که به دلیل بیماری و شرایط بد جسمانی استعفا می‌دهد. انتظار می‌رود مجلس عوام در ۱۶ سپتامبر برای انتخاب نخست وزیر جدید تشکیل جلسه دهد که به تبع به دلیل اکثریت حزب لیبرال دموکرات در این مجلس فرد انتخابی رئیس این حزب نیز خواهد شد.

یوشیهیده سوگا، دبیر ارشد کابینه آبه و یکی از حامیان وفادار قدیمی او به احتمال زیاد برای سمت نخست وزیری انتخاب خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری کیودو ژاپن، حزب حاکم این کشور تصمیم گرفته است روند همیشگی رای گیری در خصوص انتخاب نخست وزیر را تغییر بدهد و در نتیجه تنها ۳۹۶ قانونگذار و ۱۴۱ نماینده حزب از میان بیش از یک میلیون نماینده احزاب ژاپن، اجازه رای دادن در این روند را خواهند داشت. تغییر رویه رای گیری و محدود کردن تعداد نمایندگان رای دهنده به علت تسریع در انتخاب جایگزین برای آبه صورت می‌گیرد.

رقابت اصلی برای تصدی مقام نخست وزیری ژاپن میان شیگرو ایشیبا، وزیر دفاع سابق، فومیو کیشیدا، وزیر خارجه سابق و یوشیهیده سوگا، دبیر اصلی کابینه ژاپن و دست راست شینزو آبه خواهد بود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار