مردانی گفت: دانش آموزان و معلمانی که علائم سرماخوردگی دارند، نباید به مدرسه بروند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه والدین به هیچ عنوان دانش آموزی را که تب، سرفه، آبریزش بینی، عطسه، گرفتگی بینی یا علائم دیگر شبیه به سرماخوردگی دارد، به مدرسه نفرستند، گفت: اگر در خانواده‌ای یک نفر مبتلاست، دانش آموز سالم آن خانواده نیز نباید به مدرسه برود؛ چون می‌تواند ناقل خاموش ویروس باشد.

او بیان کرد: بعد نظارتی باید قوی باشد در سنگاپور بعد از کنترل بیماری مدارس بازگشایی شد و به یکباره سیر بیماری افزایش یافت و پس از آن دوباره بازگشایی‌ها را متوقف کردند، انشاءالله همه استانداری‌ها با تقویت سیستم نظارتی بتوانند به خوبی عمل کنند، باید فکر کنیم که این دانش آموزان فرزندان خودمان هستند و سلامتی آن‌ها برای ما حائز اهمیت است.

توصیه های کرونایی برای پیشگیری از کرونا در مدارس

او ادامه داد: سلامت بچه‌ها برای ما بسیار مهم است، مردم بر روی بچه هایشان حساس هستند اگر می‌خواهید مدارس باز بماند باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و  از شرکت در مجامع غیر ضرور خودداری کنید.

مردانی با اشاره به اینکه فرزندان خانواده‌هایی که درگیر کرونا هستند نباید به مدرسه بروند، زیرا دانش آموز ممکن است ناقل بدون علامت باشد و با رفتن به مدرسه دیگران را گرفتار کند، گفت: دانش آموزانی که با سرویس به مدرسه می‌روند حتماً باید توجه داشته باشند که راننده علائم ویروسی نداشته باشد همچنین راننده سرویس به محض مشاهده علائم بیماری نباید به کار خود ادامه دهند.

او بیان کرد: در مدرسه مربی بهداشت باید دانش‌آموزان را تریاژ کند یعنی درجه حرارت دانش‌آموزان باید گرفته شود و اگر دانش آموزی کوچکترین علائم را داشت حتماً به خانه بازگردانده شود، اگر یکی از معلم‌ها علائم سرماخوردگی داشت به هیچ عنوان نباید در مدرسه حضور پیدا کند حتی اگر نیرویی برای جبران وجود نداشته باشد، مدیر مدرسه باید از به کارگیری معلمی که دارای علائم ویروسی است، خودداری کند.

مردانی با اشاره به این که دستشویی‌ها حتماً باید به صورت مرتب ضدعفونی شوند، ادامه داد: به دانش آموزان توصیه می‌کنیم که حتما دستان خود را با آب و صابون بشویند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه کاهش بیماران کرونایی در بیمارستان ها گفت: در بیمارستان‌های دولتی که قبلاً ۱۲۰ بیمار کرونایی داشتیم اکنون تعداد بیماران به ۳۷ مورد رسیده است.

در روزهای پایانی شهریور دور سفرها را خط بکشید

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: چند روز به انتهای تابستان مانده و شهریور برای مردم فصل سفر است و از مردم خواهش می‌کنیم تا به سفر نروند، در بسیاری از استان‌های ما سیر نزولی بیماری شروع شده است، اگر حمایت کنیم می‌توانیم در کنترل بیماری نقش عمده‌ای داشته باشیم، سفر‌های آخر شهریور به خصوص سفر‌های غیر ضرور را باید لغو کنیم.

مردانی اظهار کرد: مراکز خرید بسیار شلوغ است، ترافیک امروز شهر تهران فوق‌العاده سنگین بود، باید سعی کنیم رفت و آمد‌ها را تعدیل کنیم تا چرخه انتقال ویروس متوقف شود و گرفتار موج سوم بیماری نشویم، زنان باردار امسال حتماً واکسن آنفلوانزا بزنند، عزیزانی که بیماری قلبی دارند و همچنین کادر بهداشت و درمان باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

چه کسانی واکسن آنفلوانزا تزریق کنند؟

او با اشاره به نگرانی بین المللی از همراهی کرونا با آنفلوانزا در فصل سرد افزود: افزایش تقاضا برای واکسن آنفلوانزا تعادل بازار را بر هم زده است و بسیاری از تولیدکنندگان، محصولاتشان را پیش فروش کرده اند لذا کسانی که بیماری‌های قلبی تنفسی دارند، مادران باردار، افراد بالای ۶۰ سال و مبتلایان به دیابت حتما از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند.

مردانی با اشاره به اینکه روند بستری نسبت به قبل کاهش یافته است، گفت: دلیل عمده آن، استفاده عمومی از ماسک است و  ای کاش سفر‌ها هم انجام نمی‌شد تا شرایط بهتری داشتیم.از ۱۵ تیرماه استفاده همگانی از ماسک توانست بیماری را کنترل کند، اما به دلیل همزمانی کرونا و آنفلوانزا همه کشور‌های دنیا نگران هستند،بسیاری از مردم دنیا که برای استفاده از واکسن آنفلوانزا، اما و اگر داشتند اکنون تصمیم راسخ گرفته اند تا واکسن آنفلوانزا بزنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار