محکومیت تصمیم کوزوو و صربستان در انتقال سفارت به قدس اشغالی از سوی اتحادیه عرب

دبیرکل اتحادیه عرب تصمیم کوزوو و صربستان برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را محکوم کرد و آن را مخالف قطعنامه‌های سازمان ملل دانست.

محکومیت تصمیم کوزوو و صربستان در انتقال سفارت به قدس اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اعلام رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تصمیم کوزوو و صربستان برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی در راستای سازش با رژیم اشغالگر صهیونیستی، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب این تصمیم را محکوم و شدیداً از آن ابراز انزجار کرد.

احمد ابوالغیط در واکنش به توافق کوزوو و رژیم اشغالگر قدس بر سر عادی‌سازی روابط بین خود و انتقال سفارت به شهر قدس آن را اقدامی باطل و مخالف قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت دانست.


بیشتر بخوانید:


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد کوزوو به عنوان بخشی از گفت‌وگو‌های خود با ایالات متحده برای عادی‌سازی و برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی به توافق رسیده است.

این در حالی است که دولت صربستان نیز اعلام کرده است سفارت خود در تل‌آویو را به قدس اشغالی انتقال خواهد داد و در حال عادی‌سازی روابط اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی است تا بدین وسیله به جذب سرمایه و ایجاد اشغال بپردازد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حدود سه هفته پیش عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد، اما از رایزنی‌ها برای انجام معاملات تسلیحاتی میان واشنگتن-ابوظبی که در مسیری موازی در حال پیشرفت بود سخنی به میان نیاورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۳۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
به قول عبدالباری عطوان روزنامه نگار و کارشناس سیاسی معروف عرب:"از اتحادیه عرب چیزی مانده است؟ اتحادیه ای که فقط بیانیه میدهد و هیچ تحرک و اقدام جدی در مورد حمایت از آرمان آزادسازی قدس شریف و باز گرداندن ملت اصلی وآواره فلسطینی از سراسرجهان به وطن هیچ کاری نمی کند."........و در مورد عملکرد گاوهای شیرده ترامپ سکوت معناداری کرده است.......
آخرین اخبار