رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه درباره افزایش ۱۰ برابری قیمت کود گفت : باتوجه به اینکه برخی کود‌های شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی وارداتی هستند و با ارز نیمایی وارد بازار می‌شوند به این صورت شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص افزایش قیمت کود‌های کشاورزی و گله‌مندی کشاورزان استان، گفت : با توجه به مصوبه هیأت دولت در فصل زراعی جدید متاسفانه شاهد افزایش قیمت کود‌های شیمایی خواهیم بود.

او گفت : در حال حاضر کود اوره و نیترات چندان اختلاف قیمتی نداشتند و با قیمت ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود همچنین نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ تا ۱۵ درصد توزیع بیشتر در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: عمدتا کشاورزان از نبود کود فسفات گله‌مندند که متاسفانه فعلا توزیع نشده است و منتظر اعلام قیمت بودیم.

او با اشاره به قیمت انواع کود‌های شیمایی که در چند روز آینده به بازار عرضه می‌شوند، گفت: قیمت هرگونی ۵۰ کیلوگرمی کود سوپرفسفات که در ابتدای پارسال ۶۵ هزار تومان بود اکنون به ۴۱۳ هزار تومان افزایش یافته و همچنین هر کیسه کود کلریدپتاسیم ۵۰ کیلوگرمی از ۴۵ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

حاتمی افزود: قیمت هر گونی ۵۰ کیلوگرمی کود سولفات پتاسیم از ۹۰ هزار تومان به ۵۴۴ هزارتومان و هر ۵۰ کیلوگرم کود سولفات پتاسیم از ۶۵ هزار تومان به ۴۳۳ هزار تومان و ۵۰۰ هزار تومان در سال زراعی پیش رو افزایش یافته است. در میان این کود‌ها تنها قیمت کود دی‌آمونیم فسفات چهار برابر شده است و هر گونی ۵۰ کیلوگرمی آن از ۱۰۵ هزار تومان به ۴۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به دلیل افزایش قیمت کود‌های کشاورزی افزود: باتوجه به اینکه کود‌ها وارداتی هستند و با ارز نیمایی وارد بازار شده‌اند به این صورت قیمت‌ها افزایش یافته است و این مصوب هیأت دولت است و ارتباطی با جهاد کشاورزی ندارد .

انتهای 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.