نایب رئیس کمیسیون کشاورزی تأکید کرد: در صورت تعیین تکلیف نشدن یارانه نهاده‌هایی مانند کود، رئیس جمهور باید در مجلس پاسخگو باشد.

هشدار به رئیس جمهور درباره یارانه نهاده‌های کشاورزی/ قیمت تمام شده نهاده‌ها خلاف عقل استمحمدجواد عسکری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قیمت نهاد‌های کشاورزی گفت: دولت برای خرید کود‌های فسفاته و پتاسه قیمت تمام شده تعیین کرده که این اتفاق، خلاف عقل، منطق، مصلحت نظام و انقلاب و مردم است.

او ادامه داد: این نهاد موظف است در راستای حمایت از بخش کشاورزی به عنوان عامل امنیت غذایی یارانه کود را پرداخت کند.

عسکری تأکید کرد: اگر ظرف یک هفته آینده که کشاورزان کشور آماده کشت غلات از مهر تا آذر ماه خواهند شد، موضوع قیمت کود تعیین تکلیف نشود، با دولت برخورد خواهیم کرد و لازم است رئیس جمهور در مجلس پاسخگو باشد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی یادآور شد: حرکت دولت در راستای افزایش قیمت کود پتاسه و فسفاته با اقتصاد مقاومتی، رونق و جهش تولید مغایرت دارد و امری تعمدی به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه دولت باید نهاده‌های کشاورزی مانند کود به ویژه نوع فسفاته و پتاسه، بذر و سم را با پرداخت یارانه به قیمت اولیه بازگرداند، گفت: در غیر این صورت کشور با مشکل غلات مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
مگر این. دولت به جز گرانی وتورم کاری دیگه بلد نیست ؟ بخدا مردم جان به اب شدن از این همه ومدیران وبی لیاقتی ریس جمهور ومدیران
آخرین اخبار