ناظر گمرکات استان کرمانشاه از صدور بیش از ۹۰۰ میلیون دلار کالا از مرز‌های استان در پنج ماهه امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خلیل حیدری ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : در پنج ماهه امسال ۹۰۲ میلیون و ۱۴۹ هزارو ۱۳۶ دلار کالا به وزن دو میلیون و ۲۳۸ هزارو ۹۸۲ تن از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از حیث وزن ۹ درصد و از لحاظ ارزش یک درصد افزایش داشته است.

او گفت: ۵۰۴ میلیون و ۸۳۹ هزارو ۶۵۶ دلار از این کالا‌ها در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش پنج درصد و از حیث وزن ۱۷ درصد افزایش داشته است.

 مدیرکل گمرک استان کرمانشاه،افزود: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۳۹۷ میلیون و ۲۷۷ هزارو ۸۱۰ دلار کالا از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن یک درصد و از حیث ارزش سه درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق مرز‌های استان را روغن‌های سبک و فراورده‌های آن، گوجه فرنگی، پنیر، کولر آبی، رب گوجه فرنگی، بیسکویت، سفره یکبار مصرف، انواع کاشی و سرامیک، رخام، کیسه پلاستیکی، خربزه، هندوانه تازه، ماست، ظروف ملامین و... عنوان کرد و افزود: در مجموع ۹۰۰ قلم کالای صادراتی در پنج ماهه امسال از مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است

حیدری با بیان اینکه بیشتر این کالا‌ها به کشور عراق صادر شده، گفت: در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۲۴ کشور صادرات قطعی صورت گرفته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.