پلیس بنگلادش اعلام کرد در پی وقوع انفجار لوله گاز دستگاه‌های تهویه هوا در یک مسجد، دست‌کم ۱۱ نمازگزار کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آرتی عربی، پلیس بنگلادش اعلام کرد که دیشب، در مسجد «بیت الصلاه الجامع» در استان «ناراینگانج» در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب داکا، پایتخت بنگلادش، لوله گاز دستگاه‌های تهویه هوای مسجد منفجر شد که کشته و زخمی شدن ۶۱ نمازگزار را  در پی داشت.

«زاید العالم» رئیس پلیس داکا گفت: این انفجار روز جمعه هنگامی که نمازگزاران مشغول اقامه نماز مغرب و عشا بودند، اتفاق افتاد.

او افزود: تا امروز (شنبه) حداقل ۴۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که حال بسیاری از آن‌ها وخیم گزارش شده است. از این میان ۱۱ نفر از جمله یک کودک به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند. احتمال افزایش جانباختگان این حادثه وجود دارد.

پلیس بنگلادش اعلام کرد که نشت لوله گاز دلیل این انفجار بوده است و بر اثر این حادثه چندین دستگاه کولر گازی داخل مسجد نیز منفجر شده که این امر باعث افزایش جانباختگان شده است.

یک مقام محلی در آتش نشانی داکا گفت: آتش نشان‌ها پس از یک ساعت تلاش توانستند حریق را خاموش کنند.

رسانه‌های محلی بنگلادش اعلام کرده‌اند که به دلیل این انفجار، شیشه‌های این مسجد به داخل خیابان پرت شده است. تحقیقات برای مشخص شدن علت اصلی این حادثه ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار