مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: قطار‌های مسافربری عازم مشهد از دیگر نقاط کشور و بالعکس با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تنها با ۵۰ درصد ازظرفیت خود در این مسیر رفت و آمد می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نصیری‌ورگ مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان قطار‌های با کوپه ۶ تخته با سه مسافر و قطار‌های با کوپه چهار تخته با ۲ مسافر در مسیر مشهد تردد می‌کنند.

او افزود: علاوه بر این همه شیوه نامه‌های بهداشتی در رابطه با پیشگیری از شیوع کرونا در داخل واگنها، ایستگاه‌ها و اماکن ایستگاهی مانند نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راه و ایستگاه راه آهن مشهد رعایت شده و مکان‌های مذکور به صورت مداوم ضدعفونی می‌شوند.

مدیرکل راه‌آهن خراسان ادامه داد: شمار مسافران ورودی و خروجی به مشهد در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید


پیش از این طی فروردین ماه فعالیت قطار‌های مسافربری در مسیر مشهد در پی کاهش تقاضا برای سفر‌های نوروزی بخاطر بحران بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا، از روزانه ۹۴ رام ابتدا به سه رام کاهش یافت و در ادامه طی رخدادی بی‌سابقه حرکت قطار‌های مسافربری در مسیر مشهد پس از ۶۲ سال، روز نهم فروردین ماه ۱۳۹۹ متوقف شد.

پارسال ۱۴ میلیون و هزار و ۹۳ مسافر در مسیر‌های ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شدند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن یک درصد کاهش داشت.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و در حالت عادی روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کنند.
 
منبع:ایرنا

انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.