رئیس اداره محیط زیست شهرستان جوانرود به مشکلات زیست محیطی سایت زباله شمامه‌ای شهر جوانرود اشاره کرد و گفت : سایت زباله شمامه‌ای خسارت جبران ناپذیری به طبیعت و محیط زیست وارد می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عطا الله قادری رئیس اداره محیط زیست شهرستان جوانرود گفت : علاوه بر چهره زشت و نازیبایی که در سایت زباله شمامه‌ای شکل گرفته آلودگی همزمان آب و خاک و هوا، ایجاد مشکلات تنفسی برای شهروندان، نشت فلزات سنگین موجود در زباله و شیرابه به داخل خاک و آب‌های سطحی و زیر زمینی از مهمترین مشکلات این سایت زباله است.

او تجمع سگ‌های ولگرد و حشرات مزاحم و هجوم آن‌ها به داخل شهر، سرایت آتش جایگاه دفن زباله به داخل جنگل‌های اطراف و انتشار بوی بد زباله و پلاستیک در منطقه وسیعی از جغرافیای منطقه از دیگر مشکلات سایت دفن زباله شمامه‌ای است.

فرماندار جوانرود در رابطه با مسائل و مشکلات سایت زباله شمامه‌ای شهر جوانرود گفت: یکی از مشکلات عمده زیست محیطی که بیش از چهار دهه است که مردم شهر جوانرود و روستا‌های همجوار با آن مواجه هستند، جایگاه دفن زباله است.

رستگار یوسفی افزود: در ۲ سال گذشته فرمانداری اعتباراتی برای ساماندهی و ایجاد زیرساخت‌های سایت زباله اختصاص داده، اما با توجه برگزاری جلسات متعدد و تشکیل کارگروه‌های مختلف به علت توپوگرافی و محدودیت زمین و شرایط خاص منطقه موفق نشدیم مکانی برای سایت زباله پیدا کنیم.

شهردار جوانرود گفت: برنامه‌های بلندت مدت و کوتاه مدت برای ساماندهی سایت زباله‌ای شهر جوانرود با مشارکت شهرداری‌های منطقه اورامانات در درست اجرا است.

فرهاد تاب‌زر افزود: در حال رایزنی هستیم که این سایت را برای همیشه از نزدیکی شهر انتقال دهیم تا در آینده دوباره دچار چنین مشکلی نشویم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.