مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده‌ استانداری سیستان و بلوچستان بر لزوم اتخاذ تدابیر هوشمندانه برای صیانت دانش آموزان در برابر ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: وضعیت آموزش دانش‌آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی باید برنامه‌ریزی و سلامت آنان نیز تضمین شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا ابراهیمی  مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده‌ استانداری سیستان و بلوچستان در نشست مشترک با مدیر کل آموزش و پرورش بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی در موضوعات مختلف بویژه موضوع « فنون مذاکره و مطالبه گری برای دانش آموزان» ویژه دوره های متوسطه دوم تا پایان تحصیل در ایام فراغت تاکید کرد.

ابراهیمی اظهار داشت: آموزش فنون مذاکره به ارتقا مهارت اجتماعی، بسترسازی برای فعالیت بیشتر جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماع محور، جلوگیری از افسردگی و همچنین ارتقا آموزش‌های مهارتی لازم در زمینه مطالبه‌گری و مدیریت تعارض کمک خواهد کرد.

او  تصریح کرد: با همکاری و همگرایی خیرین در تامین اقلام موردنیاز دانش آموزان و بسته‌های بهداشتی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و از خیرین توانمندی که در مجموعه‌ی شورای عالی هاسب مشغول فعالیت در حوزه های مربوط به آموزش هستند باید به بهترین نحو بهره برد.

 مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز گفت: امسال دانش آموزان در شرایط خاصی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

حمیدرضا رخشانی افزود: درماه‌های پایانی سال تحصیلی گذشته با توجه به بیماری کرونا در کشور، با تلاش و همت وصف ناپذیر همکاران در حوزه‌های مختلف بسیاری از آموزش‌ها و مهارت‌ها از طریق فضای مجازی، شبکه آموزشی شاد و شبکه‌های تلویزیونی ارائه شد.

او با اشاره به اینکه ۵۱ درصد دانش آموزان سیستان و بلوچستان در مناطق روستایی حضور دارند، ادامه داد: در برخی از روستاهایی که به اینترنت دسترسی نداشتند با روش‌های دیگری همچون بهره‌گیری از ظرفیت راهبران آموزشی و ارائه محتواهای آموزشی، دانش‌آموزان سال تحصیل را به پایان رساندند.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: امسال در صورتی که شرایط کرونا به گونه‌ای باشد که دانش آموزان نتوانند در مدرسه حاضر شوند با فراهم شدن زیر ساخت‌ها از طریق پیام رسان شاد به دروس جدید دسترسی خواهند داشت.

او گفت: با توجه به سه وضعیت سفید، زرد و قرمز راهکارهای متفاوتی برای حضور دانش آموزان در مدارس اندیشیده شده و باید به خانواده‌ها اطمینان داد که پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار