معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره به بیان توضیحاتی درباره زمان انتخاب واحد و شروع سال تحصیلی جدید در این دانشگاه پرداخت.

عبدالکریم عطارزاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان شروع ترم تحصیلی جدید و انتخاب واحد در این دانشگاه، گفت: برنامه انتخاب واحد و ثبت نام در دانشگاه سوره بین دانشجویان قدیمی و دانشجویان جدید الورود متفاوت است. انتخاب واحد دانشجویان قدیمی از ۲۲ شهریور آغاز می‌شود؛ زیرا ترم قبل و برگزاری دروس عملی و کارگاهی طولانی شد؛ بنابراین شروع ترم تحصیلی جدید در دانشگاه سوره از ۲۹ شهریور است و انتخاب واحد از ۲۲ شهریور آغاز می‌شود و یک هفته ادامه دارد.

او در ادامه درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها نیز بیان کرد: کلاس‌های ترم جدید به صورت مجازی برگزار می‌شود. ورودی‌های جدید بعد از اعلام نتایج کنکور از طرف سازمان سنجش، اواخر مهر وردی های جدید معرفی می‌شوند و پس از ثبت نام و انتخاب واحد به صورت مجازی به دانشگاه وارد خواهند شد.

عطارزاده ادامه داد: به محض اینکه پذیرفته شدگان در کنکور سراسری معرفی شوند و ثبت نام به اتمام برسد کلاس‌ها از یک هفته بعد شروع می‌شود. پیش بینی می‌کنیم از اول آبان کلاس‌های ورودی‌های جدید شروع شود.

او در ادامه با بیان اینکه ۳ هفته بعد از پایان ثبت نام حذف و اضافه شروع می‌شود، توضیح داد: ارائه دروس نظری  در ترم مهر کاملا مجازی است. برای دروس کارگاهی و عملی بنا به شرایطی که با آن مواجه خواهیم شد تصمیم گیری خواهیم کرد، برنامه ریزی شده است که این کلاس‌ها را به صورت نیمه حضوری برگزار کنیم، اما تصمیم نهایی بر اساس وضعیت تهران گرفته خواهد شد.


بیشتر بخوانید


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره ادامه داد: با توجه به اینکه باید ۱۶ جلسه برای هر واحد درسی برگزار شود و کلاس‌های دانشجویان نوورود از ابتدای آبان شروع می‌شود برنامه ریزی لازم برای تشکیل ۱۶ جلسه انجام شده است.

عطارزاده در ادامه با بیان اینکه کلاس‌ها و امتحانات دانشجویان قدیمی زودتر از دانشجویان جدید الورود تمام می‌شود، اضافه کرد: امتحانات دانشجویان ترم اولی زمانی که ۱۶ جلسه کلاسی تمام شود برگزار خواهد شد، اما از زمان کلاس‌های دانشجویان جدید الورود کم نمی‌شود. بلکه از یک ماه فاصله بین دو ترم استفاده می‌شود تا این دانشجویان بتوانند امتحانات پایان ترم خود را بدهند.

عطار زاده در ادامه با بیان اینکه به این ترتیب دانشجویان نو ورود ترم تحصیلی دوم را با دانشجویان قدیمی شروع می‌کنند و در زمان شروع ترم دوم آن‌ها وقفه‌ای ایجاد نمی‌شود، ادامه داد: بر اساس آنچه اطلاع داریم تهران وضعیت قرمز دارد و در این شرایط اجازه حضور دانشجویان را نداریم؛ لذا تازمانی که وضعیت بهتر شود و اجازه داشته باشیم سعی می‌کنیم دانشجویان جدید الورود دو هفته به دانشگاه بیایند تا با محیط دانشگاه آشنا شوند، اما اگر شرایط مهیا نشد و تهران در وضعیت هشدار یا قرمز باشد بعد از ثبت نام ترم اولی ها، دانشجویان جدید الورود به صورت گروه‌های کم جمعیت در حد ۱۵ تا ۲۰ نفر در سالن اجتماعات دانشگاه دعوت کنیم تا مدارک لازم برای ثبت نام از آن‌ها گرفته شود و مدارکی مثل کارت دانشجویی را به آن‌ها تحویل دهیم. علاوه بر این دانشجویان با مدیر گروه و رئیس دانشکده خود آشنا شوند.

جذب دانشجو در رشته‌های جدید

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره در ادامه درباره جذب دانشجو در رشته های جدید در دانشگاه سوره، اظهار کرد: در سال های گذشته در رشته عکاسی، مقطع فوق لیسانس دانشجو جذب می کردیم و تقاضای زیادی از سوی دانشجویان برای راه اندازی دوره لیسانس عکاسی در دانشگاه داشتیم که تقاضای اضافه شدن این رشته را به وزارت علوم دادیم و مورد قبول شورای گسترش واقع شد. بر این اساس امسال در رشته کارشناسی عکاسی دانشجو جذب می کنیم.

او در ادامه بیان کرد: مجوز دو رشته روزنامه نگاری و حقوق ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد توسط شورای گسترش به دانشگاه سوره داده شده و از ترم جدید در این رشته‌ها هم ورودی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار