آذرکیش گفت: امیدواریم مثل همیشه خانواده‌ها با همراهی شان، یک بازگشایی ایمن و باکیفیت را رقم بزنند.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی آذرکیش، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع "آموزش، کیفیت و کرونا" به روی آنتن شبکه آموزش رفت، اظهار کرد: امسال برای بازگشایی مدارس تجربه جدیدی را خواهیم داشت. مردم همیشه در شرایط بحران و اضطرار ما را همراهی کرده اند، حضور موفق و همراهی ویژه مردم را در شرایط مختلف تجربه کرده ایم.

آذرکیش با بیان اینکه تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، گفت: امیدواریم مثل همیشه خانواده‌ها با همراهی شان، یک بازگشایی ایمن و باکیفیت را رقم بزنند. در شیوه نامه های بهداشتی اعلام شده بود که اگر دانش آموز یا اعضای خانواده  او دچار بیماری بودند به مدرسه نروند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: ۳۶.۵۷ درصد مدارس ما تعداد دانش آموزانشان زیر ۵۰ نفر است. در جایی که امکان حضور همه دانش آموزان وجود ندارد هم در بخشنامه‌های اخیر تاکید شده مدیران و معلمان از روش ترکیبی استفاده کرده و از ارائه آموزش با کیفیت، اطمینان حاصل کنند. تجربه برگزاری امتحانات نهایی و... را داشته ایم و کوتاهی نسبت به سلامت بچه‌ها نخواهد شد.  مدارس مراقبت‌های لازم را انجام خواهند داد. تمام برنامه‌های این مدت برای یک بازگشایی شکوهمند و ایمن، تدارک دیده شده است.

افزایش چهار برابری دسترسی به آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم

آذرکیش با بیان اینکه در بحث عدالت آموزشی صرفا رتبه‌های سرآمد و برتر تعیین کننده نیستند، گفت: افزایش چهار برابری در دسترسی به آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم را داشته ایم. برنامه توسعه حرفه‌ای معلمان را در دست داریم.

او تصریح کرد: در حوزه کیفیت بخشی در هنرستان‌ها برنامه بهبود کیفیت آموزش همراه با تولید را دارند که در سال ۹۸ توسعه یافت. درباره رشته‌هایی که بتواند صفر تا صد تولید را پوشش بدهند امسال ۱۸ رشته تصویب شد.  همچنین پرداختن به موضوع آموزش همراه با تولید در دستور کار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار