رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بازگشایی مدارس در این برهه که شیوع بیماری کرونا همچنان در چهارمحال و بختیاری بالاست به صلاح استان نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه دستورالعملی در سراسر کشور برای بازگشایی مدارس صادر شده است، اظهار داشت: آنچه تحلیل‌های کارشناسی در استان چهارمحال و بختیاری نشان می‌دهد، این است که بازگشایی مدارس در مقطع کنونی به صلاح استان نبود.

او افزود: در هر حال دستورالعمل بازگشایی مدارس به صورت سراسری اعلام شد و مدارس رسماً باز شدند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: از نظر دانشگاه علوم پزشکی، استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر در اوج شیوع بیماری کرونا قرار دارد و بازگشایی‌ها مختص زمانی است که بیماری رو به افول است که این مسئله در استان مشاهده نمی‌شود، بیماری در حال افول نیست، ضمن اینکه چند رویداد مثل عزاداری ایام محرم و مسافرت‌ها را در هفته‌ها گذشته داشتیم و باید منتظر می‌ماندیم تا عوارض و عواقب این دو رویداد را بررسی می‌کردیم.

او ادامه داد: در دستورالعمل بازگشایی مدارس آمده است، حضور دانش‌آموزان در مدارس و آموزش حضوری کاملا اختیاری است، بنابراین من از جانب دانشگاه علوم پزشکی به همه مردم استان چهارمحال و بختیاری اعلام می‌کنم که در حال حاضر حضور دانش‌آموزان بر سر کلاس‌های درس به صلاح خودشان، خانواده، کادر بهداشت و درمان و جامعه نیست.

شیرانی گفت: از خانواده‌ها انتظار دارم که خود مصلحت را تشخیص دهند، حداقل تا دو هفته آینده صلاح نیست دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس حاضر شوند.

او افزود: در روستا‌ها یا مدارسی که تعداد دانش‌آموزان کم و زیر ۱۰ نفر است، آموزش حضوری اشکالی ندارد، اما در مدارسی که تراکم جمعیت زیاد است، عاقلانه این است که حداکثر تا سه هفته آینده منتظر بمانیم، سپس تصمیمات لازم در خصوص بازگشایی مدارس، اتخاذ شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار