معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز گفت: شروع نیم‌سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه شیراز از ۲۲ شهریورماه به‌صورت برخط آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا افشاری‌فر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز افزود: کلاس‌های درس همانند گذشته از طریق نرم‌افزار ادوبی‌کانکت و به صورت برخط برگزار می‌شوند؛ همچنین معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی به‌زودی، قوانین و مقررات مربوط به این نیم‌سال تحصیلی را از طریق تارنمای دانشگاه منتشرخواهد کرد.

او با اشاره به اینکه نتایج نهایی آزمون سراسری تا اواخر مهرماه یا اواسط آبان ۹۹ به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود، ابراز داشت: دانشگاه شیراز به محض دریافت نتایج قطعی، ظرف مدت یک هفته، دانشجویان جدید را به صورت مجازی نام‌نویسی خواهد کرد و در اولین فرصت نیز کلاس‌های درس را آغاز می‌کند.

افشاری‌فر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم نهایتا تا اواسط آبان ماه ۹۹ کلاس‌های دانشجویان جدید برگزار شود، اظهار داشت: سه گزینه برای برگزاری کلاس‌ها در نظر داریم، حضوری، ترکیبی حضوری و مجازی و مجازی صرف که همگی براساس اعلام میزان شیوع بیماری و یا اعلام کاهش آن از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا اجرا خواهد شد.

او ادامه داد: از آنجا که دانشجویان جدید با محیط دانشگاه آشنا نیستند، در طول نیمسال برنامه‌هایی برای حضور آنان در محیط دانشگاه و آشنایی با استادان اندیشیده شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز همچنین حضور دانشجویان غیربومی را در خوابگاه‌ها منوط به اعلام وضعیت کرونا دانست و بیان داشت: اگر آموزش به صورت مجازی باشد، اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها موضوعیت ندارد و در این زمینه هیچ فرقی بین دانشجویان بین‌المللی دانشگاه شیراز با دانشجویان ایرانی نیست و آنان نیز پس از اعلام امکان حضور در کلاس‌ها می‌توانند به کشور بازگردند.

منبع: ایرنا 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.