گروسی گفت: شهرداری قم در برون سپاری فرایندهای اداری و خدمات الکترونیک در میان سایر دستگاه‌ها پیشتاز بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدرضا گروسی،معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با تأکید بر اینکه فرایندهای مختلف خدماتی در ادارات و دستگاه‌ها باید غیر حضوری ارائه شود، اظهار کرد: مردم باید بتوانند در قالب نرم افزارها یا پایگاه‌های اینترنتی خدمات خود را به صورت غیرحضوری بگیرند.

او با اشاره به اینکه شهرداری‌ها یکی از ارگان‌هایی هستند که بیشترین مراجعه را دارند، افزود: شهرداری قم در برون سپاری فرایندهای اداری و خدمات الکترونیک در میان دستگاه‌های استان پیشتاز بوده است.

گروسی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، یکی از اقدامات مهم ما در دوران کنونی فرهنگسازی برای استفاده از خدمات غیر حضوری است و برای این موضوع باید کاری کنیم که افراد بدون مراجعه حضوری به خوبی از دستگاه‌ها پاسخ بگیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم به نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در فرهنگسازی خدمات غیر حضوری اشاره کرد و گفت: امروزه حتی فرآیندهای قضایی غیر حضوری سازی شده است حتی زمانی مردم برای پرداخت قبض‌های جریمه چانه زنی می‌کردند اما الان این فرهنگ جا افتاده که دوربین تخلف را ثبت می‌کند و جایی برای چانه زنی نیست.

گروسی با بیان این که شفاف سازی فرایندها می‌تواند گام مهمی در فرهنگسازی استفاده از خدمات غیر حضوری باشد، اظهار کرد: در یک سال اخیر بسیاری از ادارات ما فرایندهای خود را برون سپاری کرده‌اند و شهرداری هم در این زمینه پیشتاز بوده و بیشترین آمار را داشت.

او غیر حضوری سازی فرآیندهای شهرسازی در قم را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: استان ما بسیار فرصت بزرگی در زمینه غیر حضوری سازی فرآیندهای اداری دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم به صرفه جویی در زمان و مصرف سوخت و مزایای متعدد دیگر غیر حضوری سازی فرآیندهای اداری اشاره کرد و گفت: کرونا تا دو سال دیگر یعنی ۱۴۰۱ مهمان ناخوانده در جامعه ما هست و چاره ای نداریم جز این که از تمام ظرفیت‌ها برای غیر حضوری سازی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.