رئیس مجلس با بیان اینکه هدف ما مچ‌گیری نیست،گفت: اگر جایی تخلف و یا کم‌کاری باشد، بر اساس قانون پیگیری می‌کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل و فصل مشکلات و مسائل خوزستان به این استان آمدم، گفت: در جلسه جمع بندی اشاره کردم هدف ما مچ گیری نیست و اعلام می‌کنیم مدیران قوی و امین حتما مورد حمایت قرار می‌گیرند تا با انگیزه به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر جایی تخلف صورت گیرد یا کم کاری مشاهده شود، حتما براساس قانون از مشکلات پیشگیری می‌گردد، به صورت کلی اشاره شد که اشتغال مهم‌ترین دغدغه بوده است.

او در ادامه گفت:اولویت اول دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نظارت است و اولویت دوم قانون گذاری است، باید نظارت پیشنی و درحال اجرا داشته باشیم و زمانی که تفریق بودجه را گزارش می‌دهیم باید از ابتدا بر مشکلات نظارت شود.

او بیان داشت: نظارت‌ها به صورت سیستمی در میدان انجام شود و تداوم داشته باشد، زیرا رویکرد مجلس شفاف سازی و هوشمند سازی بوده که مستلزم نظارت میدانی است.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات استان خوزستان گفت: مشکل آب در حوزه‌های شرب و کشاورزی، آب‌های سطحی و فاضلاب در خوزستان وجود دارد و بافت فرسوده، مسکن، معیشت نیز وجود دارد، اما اولویت پرتکرار مردم و مسئولان اشتغال و آب بوده است.

او ادامه داد: بحران آب‌های سطحی در شهر‌های بزرگ نیز وجود دارد، ما به همه پروژه‌های بزرگ و کوچک (از آبرسانی روستا‌ها تا حل مشکلات آب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری) نظارت می‌کنیم و توافقی با قوه مجریه انجام شد تا مشکلاتی که مردم را آزاد دهد به آن‌ها با الویت رسیدگی شود برای مثال تنش آبی روستا‌ها برطرف شود.

قالیباف اظهار داشت: در اشتغال بنا شد الویت ایجاد ۴۰ هزار شغل بوده که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود و ۱۰ هزار تا از آن مختص بانوان سرپرست خانوار است و بخش عمده نیز در مراکز نوآوری بوده و توجه به اقتصادی نوآوری و دیجیتالی است.

رئیس مجلس گفت: الویت در مجلس یازدهم توجه به اقتصاد دیجیتالی و دانش بنیان بوده است، ۴ مرکز نوآوری به سرعت طی هماهنگی با دانشگاه آزاد و مراکز نوآوری در تهران انجام شد که می‌تواند  تحول جدی در اشتغال ایجاد کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۳۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
مچ گیری نمیکنیم // فکنم منظورش اینه که نترسید ما هم از خودتون هستیم // قبول دارید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
هدف مجلس اولویت یه کار گروه تشکیل دهد هر شهر و شهرستان با توجه به موقعیت مکانی و نوع محصول شروع به فرآوری کنید با بالاترین ارزش افزوده، در استان فارس که قطب تولید گندم هست چرا هیچ کارخانه تولیدی وجود ندارد فقط تهران هست وکرج وچرا سرمایه ها رو متمرکز کردید در تهران؟ چرا سرمایه دار و تحصیل کرده ها رو تو هر شهرستان هدایت نمی کنید و مشکل کار رو مرتفع کنید هر شهرستان یه تولید کننده با بالاترین ارزش افزوده شود، مثلا داراب که قطب تولید پرتقال هست یه کارخانه تولیدی تولید پودر پرتقال یا هر چی ندارد مگر نیرو نیست؟ یا سرمایه دار نیست؟ ، چرا فارس این همه کارخانه سیمان هست همش خام صادر می شود چرا همین سیمان هم تبدیل به بالاترین ارزش افزوده نمی کنید، مگر سرمایه دار ندارید یا تحصیل کرده یا نعمت و ثروت؟ به فکر کار باشید، این همه ثروت متمرکز به تهران و مرکز استان نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
با سلام اقای قالیباف مردم چشم امیدشان به شما ومجلس انقلابی شما بودوهست اما تاکنون هیچ اثری بر زندگی وسفره مردم نداشتید طرح سئوال از رئیس جمهور چی شد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
قالیباف درسخنان خود طوری صحبت می کنه که انگار امسال انقلاب شده وقراره کارهایی راانجام بده وقول وقرار می ذاره!؟؟ واقعا که!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
اصلا ‌کار‌مجلس‌مچ‌گیری‌در‌غیر‌اینصورت‌به‌چه‌درد‌میخوره؟مگر‌بادولت‌رودربایستی‌‌دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
فقط مانند دولت کلامی نباشید راستی یارانه 120 هزار تومانی که تصویب کردند اقایان کجا رفت سهام عدالت جاماندگان چی شد فساد مالی کانون ها و تامین اجتماعی به کجا رسید اجحاف شرکتهای اب برق فاضلاب گاز که به مردم رسید نمیدهند و هر قبض را چند بار حساب میکنند چه شد نظارت بر عملکرد بسیار ضعیف تعزیرات و عدم کارایی انان در بخش اب و نان و لبنیات و پروتیین و میوه چه شد مالیات تحمیلی ارزش افزوده بر مصرف کننده چه شد نظارت بهداشتی و قانونی بر کمیتت و گیفیت کارخانه ها چه شد لطفا رسیدگی فرمایید دولت کلامی اهمیت به مردم نمیدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
برخودت؟ رفتارت؟ و..... نظارت شد؟
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۷:۵۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
پس چرا به این قیمت های فرانجومی خودرو نظارت نمی کنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۵۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
خدا قوت خسته نباشی دلاور
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۲۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
مچ گیری نکنید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۲۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
نظارت
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۱۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
مگه اگه کسی خلاف کرده و مچش را بگیرید // اشکالی داره؟؟