مدیر جهاد کشاورزی دامغان از اجرای ۳۶۸ هکتار آبیاری نوین در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار و ۶۵۲ متر خط انتقال آب انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی دامغان با بیان اینکه تاکنون در ۳۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی دامغان طرح سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار و کم فشار اجرا شد، ابراز کرد: این سیستم‌ها در روستا‌های ورکیان، امین آباد، علی آباد، حسین آباد حاج علینقی، کلاته رودبار و عباسیان شهرستان با ۹۸ میلیارد ریال اعتبار اجرا شد.

او افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار و ۶۵۲ متر خط انتقال آب با هدف کاهش هدر رفت آب و افزایش راندمان در روستا‌های ورکیان، غنی آباد و خورزان با بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار عملیاتی شد.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان بیان کرد: تسطیح اساسی و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی به تعداد پنج طرح در حجم ۷۲ هکتار و با چهار میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال اجرا شده است همچنین ایجاد جاده‌های بین مزارع به طول حدود سه کیلومتر و با اعتبار دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به پایان رسید.

طباطبائیان افزود: مشکلات رفت و آمد بین مزارع از بزرگترین مشکلات باغداران و کشاورزان در دامغان است که چهار مسیر و جاده بین مزارع لارکوه، دیباج، منطقه رستاق، سبحان و دامنکوه جزن با هدف دسترسی بهتر کشاورزان به مزارع بهره برداری شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.