مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مدرسه شهری و روستایی در سطح استان با همکاری شرکت مخابرات و اپراتور‌های همراه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان در قالب طرح هوشمند سازی مدارس متصل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: با ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی استان در موج نخست شیوع بیماری کرونا در اسفند ماه پارسال، ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات و اپراتور‌های مخابراتی دو برابر شد تا پاسخگوی افزایش ترافیک ناشی از آموزش‌های مجازی مدارس و دانشگاه‌ها باشد.

او افزود: باستناد بند ۲-الف ماده ۶۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، دولت باید با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی روستایی، دسترسی لازم برای چهار خدمت سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی را در ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فراهم کند.

سهرابی گفت: با تأمین اعتبار و ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی در دولت یازدهم و دوازدهم، ۹۰ و ۷۶ صدم درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت ثابت و سیار دسترسی پیدا کردند و امکان بهره مندی دانش آموزان از خدمات آموزش مجازی برای سال تحصیلی جدید در این مناطق فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: ارایه خدمات اینترنت در روستا‌ها به دو روش ثابت و سیار به مشترکین انجام می‌شود که ۶۳ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان با توجه به داشتن تلفن ثابت از اینترنت پرسرعت ثابت (ADSL) برخوردار هستند و برای اینترنت سیار نیز سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) این خدمت را در روستا‌ها ارائه می‌دهند.

سهرابی گفت: بنا بر دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خرداد ماه، طرح هوشمند سازی مدارس در استان فارس به عنوان استان پایلوت کلید خورد و تاکنون بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مدرسه شهری و روستایی در سطح استان با همکاری شرکت مخابرات و اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و‌های وببه شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان در قالب این طرح متصل شدند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت تداوم آموزش دانش آموزان در فضای مجازی، با دستور رییس جمهور، سامانه شاد در اردیبهشت ماه امسال افتتاح و ترافیک این سامانه برای دانش آموزان و معلمان رایگان شد، اما برای تداوم فعالیت این سامانه در سال تحصیلی جدید به صورت رایگان، باید اعتبار لازم تأمین شود.

او افزود: بنابر دستور رییس جمهور در جلسه هیئت دولت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری موضوع از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور هستند تا در صورت ادامه تعطیلی مدارس، زمینه برای استفاده رایگان دانش آموزان و معلمان از خدمات سامانه شاد برای آموزش مجازی فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار