سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس اظهارات نماینده ارشد اتحادیه اروپا در برگزیت مبنی بر به توافق رسیدن با این اتحادیه در مدت ۲ ماه را گمراه‌کننده دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، در واکنش به اظهارات اخیر «میشل بارنیه» نماینده ارشد اتحادیه اروپا، سخنان او را گمراه‌کننده دانست.

روز چهارشنبه میشل بارنیه درباره ضرب الاجل تعیین شده برای انگلیس برای رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا گفت: «برای رسیدن به توافق تجاری با انگلیس تا آخر اکتبر (آبان) دولت این کشور باید در رابطه با درخواست‌های اتحادیه اروپا درباره تضمین رقابت آزاد، موضوع ماهی‌گیری و اختلافات دیگر به توافق برسد.»

از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه ژانویه امسال پیشرفت چشمگیری در مذاکرات تجاری و سایر جنبه‌های مناسبات میان دو طرف مشاهده نشده است و هر یک دیگری را به ناسازگاری متهم می‌کند.

از طرفی مهلت زمانی «دوره انتقال» در پایان سال جاری میلادی تمام خواهد شد و تا قبل از آن باید جنبه‌های مهم مناسبات دو طرف باید مشخص شود.

بارنیه در این باره گفته است دولت انگلیس تاکنون انعطاف و خلاقیت کافی برای حل مشکلات از خود نشان نداده است؛ البته رسیدن به توافق هنوز هم امکان‌پذیر به نظر می‌رسد.

به گفته نماینده اروپا در مذاکرات برگزیت «شغل و زندگی هزاران اروپایی وابسته به نتیجه توافقات است.»

اکنون سخنگوی جانسون در واکنش به سخنان این مقام ارشد اتحادیه گفته است: «اظهارات بارنیه گمراه‌کننده بود.»

پیش از این جانسون نیز روز سه‌شنبه با ابراز نارضایتی از عدم پیشرفت مذاکرات برگزیت گفته بود: «برخی موضوعات مانند حق و حقوق ماهی‌گیری هنوز میان انگلیس و اتحادیه اروپا حل نشده است و اینگونه به نظر می‌رسد که هیچ‌کدام حاضر به اعطای امتیاز نباشند. مذاکرات دشوار است، اما توافق هنوز هم ممکن است.»

هفته گذشته نیز نشریه تایمز چاپ لندن در گزارشی از تعیین ضرب‌العجل دو هفته‌ای از سوی اتحادیه اروپا برای دست‌یابی به توافق تجاری با انگلیس خبر داد.

انگلیس ۳۱ ژانویه گذشته (۱۱ بهمن ۹۸) به طور رسمی اتحادیه اروپا را پس از ۴۷ سال عضویت ترک گفت. البته تا آخر سال جاری میلادی این کشور تابع قوانین دوره گذار است. پس از آن، همه روابط چهار دهه گذشته میان اتحادیه و لندن متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار